3 промени за бизнес лидерите, които им помагат да се развиват напред

3 промени за бизнес лидерите, които им помагат да се развиват напред Снимка: https://pixabay.com/

Като бизнес лидери влязохме в изцяло нова реалност: Продължаващата пандемия принуди мнозина да преоценят начина, по който в момента работят традиционно утвърдените индустрии и работещи модели.

 Много компании все още реагират на тази „нова ненормалност“ и не са отделили време, за да оценят стратегическото въздействие и да се справят с предизвикателството на това как може да им се наложи да въртят сегашната си фирмена дейност. Повече от всякога бизнес лидерите имат ясното задължение да преоценят своята организация от начало до край с критичен поглед към перспективите и финансовия успех.

Една от възможностите, представени в моменти като този, е как можем да катализираме стратегии, които може би са се появявали на заден план с години. Времената на огромни промени също могат да бъдат страхотен мотиватор за стимулиране на заинтересованите страни от вашия бизнес към действия около смели нови инициативи. Преди да помислите за такива драстични промени обаче, трябва да поразсъждавате над пет ключови въпроса, които ще ви помогнат да насочите вас самите и компанията ви през това време на промяна.

 Бюджетиране на нулева база

Докато много бизнеси се борят да увеличат продажбите си, може би пренебрегват стратегиите за получаване на по-стабилна нетна печалба. Важно е да се разбере, че увеличаването на продажбите невинаги води до увеличаване на печалбите, но намаляването на разходите винаги ще доведе до по-добър резултат. Една от най-успешните стратегии за оценка на вашите текущи възможности за бизнес разходи е чрез включването на оценка, базирана на „нулев бюджет”. Базираното на нула бюджетиране изисква да премахнете всички бизнес разходи и след това да ги добавите обратно с по-критичен поглед върху обосновката. Този процес може да помогне на бизнес лидерите да определят разходите, които са наложителни за основното функциониране на бизнеса, както и тези, които могат да бъдат компенсирани, докато не започнат да постъпват допълнителни приходи или не се преразгледат изцяло.

Промяна на структурата на заплащане

Тъй като заплатите често са най-големият разход, който повечето компании имат, темата не може да бъде избегната. Докато разглеждането на алтернативните структури на заплащане несъмнено може да бъде чувствителна тема за служителите, тя трябва да се разгледа сериозно и да се обсъди директно. Изправени пред възможност да допринесат за по-нататъшно дълголетие на предприятието или риск от разпадане на тази компания, много ангажирани служители вероятно ще се възползват от възможността да обмислят алтернативни варианти. Ако се работи адекватно и последователно с ясна комуникация и очаквания, това може да укрепи сплотеността на екипа и да донесе повече ангажираност при работа с предизвикателствата, пред които е изправена компанията.

Както при всяка такава чувствителна тема, това също ви предоставя възможността да покажете силата и характера на дадена компания и нейното ръководство, като гарантирате, че всички членове ще бъдат натоварени с това, а не само няколко избрани. Също така е от решаващо значение всички забавяния и времето за всяко възобновяване или решения за удължаване да се съобщават навреме и често.

Намаляване на активите на недвижими имоти

Намаляването на лизинговата тежест за недвижими имоти и свързаните с това разходи за поддръжка на работната сила може да бъде друг значителен разход, който трябва да се има предвид. След като много сегменти на работната сила бяха мигрирани към сценарии за работа от дома, установеното мислене за физическите зависимости на местоположението (споделено работно пространство, бизнес пътувания и т.н.) беше основно поставено под въпрос. Проучване, проведено през май 2020 г. за служители на CNBC и Survey Monkey, показва повишаване на нивата на щастие като последица от работата от разстояние. Всъщност за много малки предприятия производственият капацитет се е увеличил поради редица свързани фактори, включително намаляване на времето за пътуване до работното място.

 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: