Как да имаме успешен онлайн магазин през 2024 година

Как да имаме успешен онлайн магазин през 2024 година Снимка: СуперХостинг.БГ

През отминалата година секторът на онлайн търговията продължи да расте с бързи темпове. По данни на Българската Е-комерс асоциация страната ни бележи рекорд на интернет продажбите през 2023 г., които достигат над 1.95 милиарда евро, съобщава ПР Агенция Кросроудс България ООД.  Това е с 19% повече от предходната година. Проучването „ПАСПОРТ 2023 на е-комерс индустрията в България" може да бъде изтеглено безплатно след регистрация на адрес https://passport.beabg.com. За следващите 12 месеца прогнозите за развитието на онлайн бизнеса са дори по-оптимистични, посочват от българската хостинг компания СуперХостинг.БГ.

Онлайн бизнесът се променя с бързи темпове, нови технологии и потребителски нагласи непрекъснато навлизат в него, променяйки стратегиите на търговците. Затова и нашият екип подбра няколко съвета, които биха могли да направят един онлайн магазин по-успешен през 2024 година” - споделя Борислав Божидаров, маркетинг мениджър на СуперХостинг.БГ.

Избор на SaaS платформа за създаването на сайта

През изминалите дванадесет месеца се наблюдава ръст в търсенето на SaaS (Software as a Service) системи за изграждане на онлайн магазини и очакванията са тази тенденция да се увеличи и през новата година. Става въпрос за платформи, при които предприемачът получава сайт, хостинг и всичко останало наготово, заплащайки само малък месечен абонамент за неговото използване.

Причината за повишения интерес към този модел е, че готовите SaaS платформи като Shopiko позволяват много по-бързо стартиране на бизнеса, спестявайки на собственика на сайта не само пари, а и много месеци, през които проектът се разработва и съответно няма как да се правят продажби. Затова и те са добър избор както за начинаещи онлайн предприемачи, които искат да стартират бързо, така и за по-опитни, които търсят удобство при работа с платформата и искат да имат повече време за други аспекти от своя онлайн бизнес.

Оптимизация за мобилни устройства

Според статистиката на СуперХостинг.БГ, голяма част от онлайн търговия у нас вече се осъществява през мобилни устройства. Ето защо става все по-важно интернет магазинът да бъде оптимизиран за работа с всякакви дигитални устройства. Опростеният му и интуитивен дизайн ще помогне на клиентите да намерят лесно и бързо търсените от тях продукти и услуги. А зареждането на страниците за две секунди или дори по-малко допълнително ще увеличи както шансовете за покупка, така и позицията на е-магазина в търсачките.

Ефективното управление на поръчките

е друг ключов аспект от всеки онлайн бизнес, който ще увеличава своето значение през 2024 година. Това включва всички етапи - от получаване на поръчката до нейното изпращане на клиента, както и функционалности като следене на наличностите, интеграция с куриерски услуги, създаване на отчети и други. За улеснение на клиентите е много важно да се подсигурят разнообразни методи за плащане и лесни начини за обратна връзка и рекламации.

Визуалният маркетинг 

става все по-важна част от стратегията за привличане на нови клиенти, посочват от СуперХостинг.БГ. Днес 67% от потребителите смятат, че качеството на изображенията е от голямо значение за тяхното решение за покупка. Затова, за да увеличат успеха на онлайн бизнеса си през следващите месеци, предприемачите е добре да инвестират в качествени продуктови снимки и не на последно място - да изградят свой уникален визуален стил. Също толкова важни за продажбите са и продуктовите описания, които трябва да са уникални и информативни, да включват подходящите ключови думи, изображения и видеа.

Моделът BOPIS

Разнообразните методи за доставка са ключови от гледна точка на удобството на потребителя и осъществяването на повече продажби. Моделът “Поръчай онлайн, вземи от магазина” (BOPIS) например позволява на клиентите да изберат продукти от удобството на дома си и след това да ги вземат от най-близката локация в удобно за тях време. Според чуждестранно проучване, повече от 51% от търговците по света предлагат доставка в деня на поръчката. Тази опция привлича 49% от купувачите да пазаруват по-често онлайн.

Избор на правилния хостинг план

Изборът на подходящ хостинг план е от голямо значение за всеки интернет бизнес, за да се гарантира, че сайтът ще бъде онлайн и няма да се срине точно в пикови моменти като Черен петък или празнична кампания. В допълнение откриването на правилния хостинг партньор не само ще предложи оптималното хостинг решение, а и ще гарантира на търговеца висока скорост на зареждане на неговия сайт, неговата безопасност, както и защитата на клиентската информация.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: