5 спортни стратегии, които ще ви направят успешни в бизнеса

5 спортни стратегии, които ще ви направят успешни в бизнеса Снимка: https://pixabay.com/

Спортът остава основно забавление, но както всички фенове знаят, спортистите не биха се радвали на невероятните си резултати без упорит труд и стратегия.

Спортистите са едни от най-обожаваните и уважавани професионалисти в света. Сред 100-те най-гледани телевизионни предавания през 2017 г. 81 са спортни.

Има много уроци, които можем да научим от тях. Разгледайте тези пет спортни стратегии и започнете да ги прилагате във вашия бизнес още от днес.

1. Опростявайте

Независимо колко трудна изглежда задачата, ключът към нейното решение е опростяването. Ник Сабан, футболен треньор на LSU и Атланта, научава този принцип от Лионел Росен, професор по психиатрия в Мичиганския държавен университет. Тъй като самата игра е прекалено сложна, за да може разумът да асимилира всичко наведнъж, Сабан би казал на играчите си да се съсредоточат само върху следващата игра, следващата тренировка, върху една-единствена стъпка от целия процес.

Когато вие или вашият екип сте изправени пред някакъв голям проект, вижте дали можете да редуцирате неговите компоненти. Напишете подробен план, разпределете задачите по подходящ начин и вижте какво може да бъде свършено през деня. Вие и екипът ви ще се почувствате по-уверени и способни.

2. Използвайте силните си страни

Отборните спортове разчитат на разнообразните характеристики и специализирани способности на членовете си. Има малка неяснота по отношение на това кой каква роля има. Във волейбола, например, най-високата жена може да заеме позицията на среден блокер, тъй като ще има предимство, заемайки това място.

Когато ръководите екип, знайте какви са силните и слабите страни на членовете му. Преминете отвъд досегашния опит, за да добиете представа как те виждат себе си. Може да откриете скрит талант, който би подобрил общите резултати на екипа.

3. Бъдете отворени за обратна връзка

„Независимо дали сте спортист или собственик на бизнес, отзивите на клиентите са подобни на възпроизвеждането на филм за вашето представяне“, казва Дрю Уестервелт, главен изпълнителен директор на HEX и бивш професионален играч по лакрос.

Въпреки че супервайзорът, ръководителят на екип или собственикът на бизнес може да поеме по-очевидната роля на треньор, голяма част от отзивите ви ще бъдат от вашите клиенти и потребители. Обратната връзка може да бъде трудна за приемане, особено ако изглежда, че подкопава упоритата работа, която вече сте вложили в даден проект. Независимо от това, колкото повече вие и вашият бизнес можете да приемете критиката, толкова по-успешни ще бъдете.

4. Оценявайте екипа

Дори в солов спорт като тениса (в неговата сингъл форма) елитните играчи разчитат на малка група специализирани експерти. Екипът на тенисист може да се състои от треньор, физиотерапевт и дори диетолог, ако е необходимо. Роджър Федерер, считан за най-големия тенисист на всички времена, е бил трениран от не по-малко от седем треньори през цялата си кариера.

Никога не забравяйте за индивидуалните приноси на членовете на вашия екип, независимо колко са малки. Ако чувствате, че нещо липсва в професионалния ви инструментариум, предприемете действия и намерете човека, който може да попълни празнината, дори ако всичко, което е необходимо, е обикновен малък съвет.

5. Координирайте екипа

Едно от най-злощастните събития, на които сме ставали свидетели в бейзболната игра, е сблъсъкът на аутфилдера. Сблъсъкът на егото и лошата комуникация могат да доведат до катастрофа, независимо дали е на игрището или в заседателната зала.

Избягвайте съкращенията и неефективността на конфликтните интереси. Когато всички имат предвид голямата картина и знаят как да ориентират мястото си в нея, целият ви бизнес ще процъфтява.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: