
Над 70% от туристическия бранш се обединява в конфедерация
- България
- Автор:

Новата Конфедерация на българския туристически бизнес (КБТБ) е учредена на 26 ноември 2020 г. Тя обединява 70% от туристическия бизнес в България, съобщиха учредителите на пресконференция днес.
Обединението се създава с цел по-адекватна комуникация с управляващите и по-голяма тежест в преговорите за подкрепа на бранша, заявиха учредителите.
Организациите учредители са Българско конгресно бюро (БКБ), Българска асоциация на заведенията (БАЗ), Сдружение на заведенията в България (СЗБ), Български туристически съюз (БТС) и Българска туристическа камара (БТК) и Национален борд по туризъм (НБТ).
„Готови сме да си сътрудничим с правителството, с обществените организации, с местното самоуправление по отношение формулиране на различни цели, за да запазят работните места, както и за плащане на достойни заплати за хората, работещи в туризма. Организацията не си поставя никакви политически цели, а имаме въпрос към политиците: „Какво вие мислите да направите, как ще управлявате сектори в икономиката, за да постигнете това, от което ние се нуждаем." Това коментира председателят на Конфедерацията на българския туристически бизнес и представител на Български туристически съюз доц. Румен Драганов.
Конфедерацията на българския туристически бизнес не е юридическо лице, а „използва модела на Асоциацията на организациите на българските работодатели (АОБР)", допълни Мартин Захариев, зам.-председател на Националния борд по туризъм. „В АОБР членуват четирите големи национално представени работодателски организации в България. Организацията е ативен участник в политиката по доходите, данъчната политика, фискалната политика на държавата в рамките на Тричленката към Министерски съвет, заедно със синдикатите."
По думите на Захариев КБТБ е доброволна организация, която за свои учредители има „шест организации, всяка от които с висока степен на експертиза в сектора".
Краткосрочната цел на организацията е да се съгласуват противоепидемичните мерки за защита на интереса на работещите в сектора.
Дългосрочната цел е създаване на Национална туристическа организация, както и прехвърлянето на някои функции по саморегулация на бранша и категоризацията на обектите от държавата към бранша.
Туризмът създава над 43% от работните места в страната, ако се вземат под внимание заетите и съпричастните към заетостта в туризма, каза Румен Драганов,
„Целта номер едно е оцеляване на туристическата индустрия, запазване на работните места по всички специалности: хотелиери, ресторантьори, туроператори, туристически агенции, екскурзоводи, планински водачи и ски учители. Всички, които са под егидата на Министерството на туризма и са подчинени на Закона за туризма. Не е изключен нито един бранш и всички доставчици на услуги и дейности и тези, които обслужват туристическия сектор. Хората, които са от транспортния сектор, от селскостопанския сектор и хранителния сектор. Няма сектор в икономиката, който да не работи с туристическия сектор", допълни Драганов.
От Българската асоциация на заведенията и Сдружение на заведенията в България (СЗБ) заявиха, че не одобряват предприетите от управляващите мерки за компенсация в размер на 24 лв. за работещите в заведенията по време на локдауна и ще настояват за 80% от възнагражденията през ноември, които да се изплатят през декември.
„Заведенията са изключително засегнати от пандемията. Нас ни затварят първи и ни отварят последни", заяви Емил Коларов от СЗБ.
„Събитийният и конгресен туризъм търпи изключителни загуби", казва Борислав Велков, председател на Съвета на директорите на НДК. По думите му свързаните с организирането само на едно събитие компании са 15.
Подкрепата и идентифицирането на работещи решения за сектора е от изключителна важност. Обсегът на решенията, които се взимат в момента, е дългосрочен, защото едно събитие се планира с години напред и браншът в момента гледа към следпандемичния период, за който трябва да се мисли отсега, подчертаха учредителите.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
