Китайската икономика отново бележи загуби от карантините

Китайската икономика отново бележи загуби от карантините Снимка: volkswagengroupchina.com

Приходите от туризма са намалели с близо една трета, заводът на VW в Шанхай спря работа

Според официални данни, традиционният тридневен празник Qingming от 3 до 5 април сочи 30% спад на приходите в сравнение с миналата година. Qingming - нещо като християнската Голяма задушница - обикновено е повод за оживено пътуване в страната, повече разходи за населението и съответно - повече приходи за транспортните компании, хранителния и хотелския сектор, тъй като за празника към Китай пътуват и милиони китайци от всички краища на света.

Тази година пътуванията са паднали с 26%, а притокът към китайската икономика от трите дни на празника са 18,78 милиарда юана (около € 2,7 милиарда), което според китайското министерство на културата и туризма е с 30,9% по-малко в сравнение с миналата година, съобщава ВВС.

Това е ясен знак, че Китай отново е в плен на пандемията. Китайските власти удължиха карантината в Шанхай, след отчетените в сряда 19 982 нови инфекции, което е нов ежедневен рекорд. Мегаполисът - важен финансов и производствен център на Китай, се бори с нова вълна на коронавируса повече от месец.

Големите компании, включително немският автомобилен производител Volkswagen (VW), намалиха дейността си в Шанхай. Гигантът на автомобилната индустрия частично затвори фабриката си в китайския град миналата седмица, позовавайки се на недостиг в доставките. Оттогава реално производството е спряно. 

Анализатори в автомобилния бранш допускат две причини – или действителното трудности с доставките на важни компоненти, или преориентиране към новата политика, която VW заяви – рязко намаляване на моделите с бензинови двигатели (с 60%) и инвестиции във високия клас коли и електрическите версии. 

Говорител на VW все пак обяви, че компанията продължава да наблюдава ситуацията в Китай ежедневно, за да съобрази производството си в азиатския гигант. Volkswagengroupchina разполага с 8 фабрики в Китай и завършва девета, която промотира като производител на ново поколение превозни средства, захранвани с „нова енергия“.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: