Торта и шоколади - поръчайте онлайн

Торта и шоколади - поръчайте онлайн

Според проучване на Allied Market Research сегментът за онлайн продажби на сладкарски изделия ще се разрасне

Световният пазар на сладкарски изделия през 2019 г. възлиза на 210,3 млрд. долара  и се очаква  до 2027 г. да достигне 270,5 млрд. долара, регистрирайки комбиниран годишен темп на растеж от 3,6%. През 2019 г. шоколадовият сегмент отчита най-високия пазарен дял на сладкарски изделия, според анализ на Allied Market Research.

Потребителските навици, вкусове и предпочитания постоянно се развиват. Това доведе до иновации в областта на сладкарството, които движат растежа на пазара.  За да отговорят на променящите се изисквания на потребителите, производителите увеличават продуктовата си гама, като включват  в продуктовите формулировки функционални съставки, органични билкови пълнежи, тропически плодове и екзотични аромати на базата на ядки и екзотични ароматизатори.

Нестабилната природа на цените на суровините за захар и какао обаче може да попречи на растежа на пазара. 

Влияние на COVID-19

Избухването на COVID-19 е причинило сериозно въздействие върху пазара на сладкарски изделия. Строгите правила и блокирането през 2020 г. доведоха до последици в сладкарския бизнес, което от своя страна доведе до различно въздействие върху предлагането на суровини (селскостопански продукти, хранителни съставки и междинни хранителни продукти), търговията и логистиката, нестабилността на търсенето и предлагането и несигурно потребителското търсене и повлия на работната сила на индустриално ниво. Един от основните фактори, които повлияха на сладкарската индустрия по време на блокирането, беше спадът на продажбите в резултат на намалялата практика на покупки за подарък и импулсивно купуване сред потребителите по целия свят. 

Aнализ на сладкарския пазар 

По вид на продукта 
Като тип продукт шоколадът беше доминиращия сегмент през 2019 г. с 35,2% от пазарния дял, популярен сред всички възрастови групи. Икономическият просперитет, особено в развиващите се страни, задвижи  шоколадовия сегмент на пазара. Освен това, шоколадът е сладкарския продукт с най-висока консумация на глава от населението (кг) в няколко държави. Очаква се обаче сегментът за сладкарски изделия с лечебна цел да расте с по-бързи темпове през прогнозния период. Увеличаването на разпространението на леки заболявания и продажбата на лекарства без рецепта или хранителни добавки изискват включването на активни съставки като антиациди, витамини и билкови екстракти. Тези продукти стимулират главно растежа на лечебния сладкарски сегмент. Освен това се очаква бързото нарастване на застаряващото население през следващите 10 години да стимулира растежа на пазара на лечебния сладкарски сегмент. 

По възрастова група 
Като възрастова група, категорията за възрастни беше доминиращия сегмент през 2019 г. с 58,1% пазарен дял. По-голямата част от населението, консумиращо сладкарски изделия в световен мащаб, попада в категорията на възрастните - от 16 до 60 години. Това се задвижва особено от т.нар. "милениали", тъй като те са най-големите потребители на шоколадови продукти.  
Освен това марките насочват своите продукти специално към тази демографска група, въвеждайки различни тенденции като необичайни цветове, пукащи бонбони, горещи и люти варианти, сладки с охлаждащи ефекти и по-различни и персонализирани опаковки.  
Очаква се обаче сегментът за възрастни да расте с по-висок комбиниран годишен темп на растеж през прогнозния период. До следващото десетилетие по-голямата част от населението, особено в развитите икономики, ще бъде на възраст над 60 години. Освен това се очаква търсенето на сладкарски изделия да се различава от съществуващия модел. Очаква се тази промяна в демографските данни да създаде нови възможности за сладкарски изделия, насочени към застаряващото население през прогнозния период. 

По цена 
Въз основа на цената икономичната категория беше доминиращ сегмент през 2019 г. с 44,6% пазарен дял.  
Сладкарските изделия в икономичната категория са насочени към масовото потребление. Тя включва артикули с най-ниски цени и обикновено е достъпна за потребителите във всички икономики. Потребителите търсят съотношението цена срещу качество, особено когато избират шоколади. Очаква се обаче сегментът от среден клас да расте с по-висок процент през прогнозния период. Повишаването на разполагаемия доход и фактори като продуктови иновации, променящи се вкусове, начин на живот на потребителите и маркетингови и промоционални дейности очаквано ще стимулират растежа на пазара на сладкарски изделия за този сегмент от продукти. Сегментът от среден клас ще бъде свидетел на най-бърз растеж от 3,70% през прогнозния период. 

По разпространение 
Въз основа на дистрибуционния канал категорията "супермаркет/хипермаркет" беше доминиращия сегмент през 2019 г. с 37,9% пазарен дял. Растежът на сегмента супермаркет/хипермаркет на пазара на сладкарски изделия се дължи на увеличаването на разпространенията на супермаркет/хипермаркет веригите. Очаква се обаче сегментът на електронната търговия да расте с по-висок комбиниран годишен темп на растеж през прогнозния период. Създаването на онлайн портали за сладкарски изделия, особено в развиващите се страни с голямо население, стимулира растежа на пазара.  
За да привлекат повече клиенти, тези платформи предлагат редица отстъпки при онлайн закупуване на сладкарски изделия. Появата на напреднали технологии насърчава растежа на онлайн бизнеса по целия свят. Сегментът на електронната търговия ще бъде свидетел на най-бърз растеж, регистрирайки ръст от 5,70% през прогнозния период. 

Въз основа на региона, Европа представлява основен дял на пазара на сладкарски изделия с преобладаване на сегмента на сладкарските изделия с шоколад. Очаква се обаче Азиатско-тихоокеанският регион да бъде свидетел на значителен ръст по време на прогнозния период на пазара на сладкарски изделия в резултат на нарастващ разполагаем доход, увеличаване на населението и стартиране на нови марки от утвърдени производители. 

Топ производители: 

1.Mars, Incorporated 
2. Mondelez International, Inc.,  
3. Nestlé SA 
3. Ferrero Group 
4. Meiji Co., Ltd. 
5.The Hershey Company 
6. Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli AG, 
7. Ezaki Glico Co., Ltd.  
8. Haribo GmbH & Co. KG  
9. Pladis.