
Хибриден модел на онлайн пазаруване превзема дигиталния пазар
- B2B
- Текст:

Нов хибриден модел на онлайн пазаруване, който обединява виртуалния и физическия свят, набира популярност в сектора. Той се нарича Click & Collect и представлява смесена форма на продажби, при която потребителят открива и закупува даден продукт онлайн и взема стоката на място от физически обект на търговеца.
“Този комбиниран модел на пазаруване включва най-доброто от двата свята. Той е значително по-безопасен, гарантирайки на потребителите, че ще могат да разгледат и докоснат желания артикул веднага след получаването, да получат консултация за него, а в краен случай и да го върнат по-лесно, както и че ще имат личен контакт с търговеца. И в добавка ще си спестят разходите за куриерски услуги. Същевременно Click & Collect им позволява да разгледат предварително множество продукти от удобството на дома си, да сравнят цените и условията, както и да споделят информацията лесно с приятели онлайн” - посочва Стефан Чорбанов, съосновател и управител на българската технологична компания Stenik Group, специализирана в разработката, поддръжката и развитието на онлайн магазини за ритейлъри и платформи за интернет В2В търговия.
Почти 50% от онлайн потребителите в Европа вече са пробвали новия модел на пазаруване, а над половината търговци на Стария континент са го внедрили в своята дейност. Прогнозният оборот от продажбите чрез опцията Click & Collect през тази година се очаква да достигне 45 милиарда евро, което ще е почти двукратно увеличение спрямо 2022 година. Според наблюденията на Stenik Group, пандемията трайно е променила предпочитанията на клиентите,довеждайки до 208% ръст на Click & Collect поръчките. В резултат на това 50% от онлайн потребителите днес очакват от търговците да предлагат тази услуга.
Предизвикателствата пред онлайн търговците
За да отговорят на очакванията, свързани с Click & Collect, онлайн търговците са изправени пред редица предизвикателства, сред които нужда от по-високо ниво на техническа свързаност между онлайн магазина и физическите магазини, съмнения във възможностите на офлайн персонала да обслужва клиенти на добро ниво, притеснения, че двата канала могат да се конкурират помежду си и други. Въпреки това обаче, все повече търговци у нас осъзнават важността на интегрирането на различни канали и се стремят да предложат подобни услуги, които комбинират онлайн и офлайн преживявания.
Цялостно повишаване на доверието към търговеца
Click & Collect е не само съвременна услуга, съчетаваща удобството на онлайн пазаруването с личния контакт, а и добра възможност да се утвърди доверието между потребителите и местните онлайн търговци със собствени физически магазини. Ето защо от Stenik Group препоръчват на българските ритейлъри, които все още не са го направили, да внедрят услугата в своята дейност, защото на практика това е едно от най-сигурните конкурентни предимства, с които разполагат пред все по-напредничавите и агресивни международни онлайн магазини, които печелят клиенти на територията на България.
Стефан Чобанов допълва, че за да осигурят оптимално изпълнение на услугата, е важно онлайн търговците да имат физически магазини, които да могат да бъдат както дистрибуционни центрове, така и pick-up локации. Добре е да бъде осигурено обучение на персонала или наемане на допълнителен персонал, както и на клиентите да се изпращат навременни и коректни транзакционни съобщения, за да са наясно кога пратката им е готова за получаване, да се осигурява безплатна доставка и възможност за връщане на стоката в магазина.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
