
Бум на производството на сладолед в Евросъюза
- ЕС
- Текст:

Цифрата е огромна, ако не се отчита, че това е с 9% по-малко отколкото година по-рано. Впрочем, за периода на пандемията бизнесът на европейските компании-производители върви доста добре. Общо страните членки са експортирали извън пределите на общността 232 милиона килограма продукт на обща стойност 752 милиона евро, съобщава порталът euronews.com.
Основният производител в ЕС е Германия. Там са произведени над 640 милиона литра сладолед. Следват Франция и Италия.
Немското лакомство е най-евтино. Един литър от него струва средно едно евро и тридесет евроцента. У съседите - Италия и Франция, е по-скъпо - от две евро нагоре. Но затова пък Франция е основният износител на Евросъюза. Една четвърт от продадения сладолед в други страни е "Мейд ин Франс". Холандия, тази същата Германия, Италия и Белгия са далеч по-назад.
Изолацията, карантината не принудиха европейците да се откажат от любимия си студен десерт. С премахването на ограниченията обаче търсенето му започна да расте. Така например, в доклад за последните шест месеца британско-холандската компания Unilever, която произвежда сладолед с марките Magnum, Ben and Jerry's се похвали с двуцифрен ръст на продажбите.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
