Плексигласовите шлемове вероятно ще станат задължителни в заведенията

Плексигласовите шлемове вероятно ще станат задължителни в заведенията Снимка: Pixabay

„Плексигласовите балони" струват на собствениците на ресторанти и закусвални около 200 долара.

Шлемовете, или т.нар. плексигласови балони, са проектирани да обгръщат горната половина на тялото на клиентите, докато те се хранят в заведенията. 

Самите балони се закрепват да висят от тавана на помещенията. Един от техните създатели, френският дизайнер Кристоф Гернигон, твърди, че това е удачен начин за предпазване от коронавирус при посещения в заведения за обществено хранене на закрито и вижда в тях бъдещия масов модел на защита. 

Интересът към тези продукти действително е много голям и компании от цял свят – от САЩ през Япония до Бразилия, не спират да правят поръчки през последните месеци. Всяко едно от тези предпазни средства струва на собствениците на ресторанти и закусвални около 200 долара, но гарантира както на клиентите, така и на персонала на заведенията, защита от предаването на коронавируса.

Прозрачните екрани, изработени от акрил или пластмаса, образуват бариера срещу потенциално заразни миниатюрни капчици и пръски при физически контакт, но също така помогат и за спазване на социална дистанция в пространства, в които е трудно да се поддържа оптималното разстояние от 2 метра.

Но докато търсенето на предпазните шлемове и балони нараства, остава въпросът дали те осигуряват достатъчна защита. И експертите, и самите потребители се съмняват доколко ефективна е тази мярка, при положение че според редица изследователи вирусът може да оцелее върху пластмасови повърхности до 72 часа.

„Плексигласът е просто още една бариера - коментира по този повод Ваел Ал Делейми, епидемиолог от Калифорнийския университет в Сан Диего. - Само по себе си това може да не се окаже достатъчно. Разбира се, когато служителят в магазина има плексигласов екран пред себе си, това определено помага, ако влезе клиент без маска, или такъв, който кашля и киха. Тогава това ограничава капчиците, които могат да се вдишат. Но например в една фитнес зала тази бариера не е ефикасна."

Друго притеснение е свързано с огромните количества отпадъци, с които ще се сблъскаме, след като екраните вече не са необходими. За щастие специално акрилът е вид термопластичен материал, който е лесно рециклируем. Затова компаниите, произвеждащи предпазни шлемове, апелират към потребителите си да връщат продуктите след употреба, за да могат да бъдат правилно рециклирани.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: