Алтернативните платформи за разплащане набират скорост в България

Алтернативните платформи за разплащане набират скорост в България Снимка: settle

Проучване на Settle показва, че 54% от българския бизнес търси решения за дистанционно получаване на поръчки и разплащания

Вследствие на кризата с COVID-19 през последната година 67% от българския бизнес споделя, че е променил до някаква степен начина на предлагане на продукти и услуги, а 54% от компаниите продължават да търсят алтернативни решения за дистанционно получаване на поръчки и разплащания. Това показва проучване, поръчано от Settle Group – най-голямата съвместна мрежа за мобилни разплащания в Европа. Допитването е проведено сред близо 12 000 представители на малкия и средния бизнес в Европа, сред които над 500 български компании.

„Безспорно малките и средните фирми са тези, които претърпяха най-много загуби от коронакризата. И за да спасят бизнеса си, в момента стават двигателите на новата вълна от иновативни технологии. Те търсят и въвеждат в бизнеса си решения, които да им помогнат да се развиват въпреки кризата. Последните ни проучвания показват безспорно, че има ясна нужда и търсене на по-удобен инструмент, който да помага на малкия и средния бизнес не само да се справи с настоящата ситуация, но и да подпомага развитието му и в бъдеще. Това е и нашата цел в Settle – да помогнем на бизнеса не само да извършват плащанията си по лесен и безопасен начин, но и да имат нови възможности за увеличаване на приходите и на потребителската база“, сподели Даниел Р. Дьодерлайн, главен изпълнителен директор и основател на Settle Group.

Основната причина, посочена от 46% от българските участници в проучването, за да въведат решение за получаване на поръчки и плащания чрез приложение за мобилни разплащания, е да могат по този начин да увеличат приходите си. Най-важното за 30% от отговорилите български представители са ниските такси за приемане на плащане, а за 27% е да могат чрез приложението да достигнат до нови потребители.

Основният фактор, който подпомага развитието на безконтактните технологии, в това число и мобилните разплащания, е нивото на свързаност. България е сред държавите с високо ниво на свързаност и прогнозите показват, че през 2022 г. броят на активните интернет потребители на месец ще достигне 4,19 милиона или 62,64% от населението, а броят на активните потребители със смартфони - 4,13 милиона. Всичко това показва, че по-голямата част от потребителската база на малкия и средния бизнес вече е оборудвана с всичко необходимо, за да плаща, използвайки своя телефон“, допълва Дьодерлайн.

Проучването сочи още, че 37% от българските участници очакват кризата да отмине и да се върнат към „нормалния“ си бизнес отпреди това в период от 1 до 2 години, 19% са доста по-оптимистични и очакват това да се случи до 3 месеца, а 21% отговарят, че това вече никога няма да се случи и трябва да се научим да оперираме в новото „нормално“.