Плащанията с банкова карта се увеличиха през пандемията

Плащанията с банкова карта се увеличиха през пандемията Снимка: pixabay.com

Клиентите не искат такси при покупките си, 52% ползват ПОС-устройствата в магазините

Главният фактор при избор на банкова карта е липсата на такси. Това е резонно, тъй като банковите комисиони, в това число и тези по картите, непрекъснато се вдигат. 

В същото време пандемичните времена наложиха приоритетно преминаването към безкасово плащане на стоки и услуги. Затова и разходите, свързани с платежната пластика, са най-важното условие за избор на карта, а потребителите държат да няма оскъпяване на плащанията с нея.

Това показват резултатите от съвместното проучване на кредитния съветник “Моите пари“, проведено с подкрепата на EasyPay в края на миналата и началото на тази година, сред общо 634 картови ползватели.

COVID-19 се оказа важен фактор, който промени потребителското поведение и навиците при разплащанията, сочи проучването. През отминалата година беше отчетен ръст на плащанията с електронни платежни инструменти. Една немалка част от търговците в страната въведоха като противоепидемична мярка препоръка за използване на карта, ограничавайки по този начин плащанията в брой, за да се избегне физическия контакт.

Според допитването 45% от анкетираните са посочили, че най-важното условие за избор на платежна карта е да няма такси, докато 23% отдават значение на безконтактната функционалност.

В същото време за 52% от анкетираните най-често използван и предпочитан метод за плащане е на ПОС терминал с карта, а онези, които използват пари в брой са 39%. Едва 9% заявяват, че използват карта за покупки в Интернет.

Пазаруването на стоки е основната операция, която потребителите извършват с карта (40%). На следващи позиции се нареждат заплащането на битови сметки онлайн с карта (26%) и плащанията на курсове, абонаменти и др. от този вид (13%).

Проучването показва още, че 53% от анкетираните използват дебитната карта за теглене на суми в брой, а плащанията на ПОС терминал съставляват 34%.

Най-голяма популярност като масов финансов продукт имат дебитните карти (31%), следвани от разплащателните сметки (23%), кредитни карти (15%), депозити (11%) и потребителски кредити (11%).

 

Още по темата във

facebook