Европейската комисия глобява Х/Twitter със € 120 милиона на месец
- Актуално
- Текст:
Снимка: tribune.com.pk
Според Европейската комисия (ЕК), сините отметки на акаунтите и рекламната политика на Х/Twitter противоречат на европейското законодателство, пише Еuronews.
Преди Илон Мъск да придобие Х/Туитър, отметката беше безплатна и означаваше, че потребителят е „известен” или „автентичен”. Най-богатият човек на света обаче реши да я продава срещу месечен абонамент от € 7, така че практически отметката вече не дава яснота дали зад маркирания акаунт стои реален потребител или бот. Според ЕК, това е форма на заблуда на потребителите.
Вторият аргумент зад глобата е становището на ЕК, че Х/Twitter не спазва задължението за прозрачност на рекламите в социални медии, което би могло да доведе до финансови измами за потребителите.
ЕК твърди също, че потребителите и анализаторите на социалните мрежи нямат достъп до актуализиран регистър на рекламодателите в Х/Twitter, което е потенциален проблем например при предизборни кампании, тъй като не позволява идентифициране на рекламодателя. Платформата не предоставя на анализатори в сектора и данни за гледанията и харесванията, въпреки че съгласно DSA е задължена.
В официалното изявлени на ЕК се посочва, че глобата е определена въз основа на „пропорционалността” с нарушенията. Общата сума е изчислена, както следва: за нарушението със синята отметка - € 45 милиона; за нарушение на задължението за предоставяне на данни - € 40 милиона; за липсата на достъп до рекламния регистър - € 35 милиона.
Все пак, глобата е сравнително малка - при така начислената обща наказателна сума ЕК не се е възползвала от опцията, която ѝ дава DSA, а именно да санкионира нарушителите с 6% от общия им глобален им оборот. През април, съгласно антитръстовия закон на ЕС, Apple и Meta бяха глобени съответно с € 500 милиона и € 200 милиона.
Срещу Х/Twitter вървят още две разследвания, свързани с назеконно съдържание, предизборни кампании ипостове, разпространяващи радикализация и призиви за тероризъм.
От началото на годината и TikTok се разследва заради рекламната си политика, но платформата вече се е ангажирала да я подобри, което ЕК приветства. Китайската мрежа за споделяне на видеоклипове често се ангажира с лицеприятни обещания, но същевремменно действа като сръчен манипулатор на общественото мнение, особено сред младите хора, както тези дни отбеляза Хилари Клинтън.
Още по темата във
facebook