До края на февруари подават проектите в Плана за развитие

До края на февруари подават проектите в Плана за развитие Снимка: mtitc.government.bg

В компонента „Транспортна свързаност“ ще се кандидтства за инвестиции в жп инфраструктура и нови влакове, безопасност по пътищата и устойчива градска мобилност

До края на месец февруари проектите в Националния план за възстановяване и устойчивост (НПВУ) ще бъдат подадени за одобрение от Европейската комисия. Това обяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков по време на онлайн кръгла маса „За експертно обсъждане и изпълнение на НПВУ”, съобщиха от пресцентъра на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС).

Събитието се организира от Асоциацията по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия (RASTIA).

По думите на министъра, срещи в такъв формат са важни, защото дават възможност да се чуе мнението на всички заинтересовани страни и партньорски организации, преди финализиране на проектното предложение.

„Всички проекти са разработвани в контекста на Националната програма за развитие България 2030 г., както и според целите за устойчивост на ООН и Зелената сделка“, заяви още той.

Министър Желязков съобщи, че в компонента „Транспортна свързаност“ основните елементи са насочени към инвестиции в жп транспорта, в т.ч. инфраструктура и нови влакове, безопасност по пътищата и устойчива градска мобилност, чрез доставка на подвижен състав за градски и междуградски транспорт.

Директорът на дирекция „Национална транспортна политика“ в МТИТС Димитър Савов обясни, че една от основните цели на проектите е да се постигне балансирано развитие на транспортната мрежа във всички райони на страната и затова голяма част от проектите са в Северна България.

„Зелената сделка ни дава голям шанс да се съсредоточим върху железопътния транспорт, защото се предоставят допълнителни възможности и инструменти за балансирано развитие на автомобилния и железопътния транспорт“, посочи още  Савов. Голямо внимание в нея се обръща на принципа „ползвателят плаща“. 

„В този смисъл определянето на ТОЛ таксите за използване на пътната мрежа трябва оптимално да отразява замърсяването на въздуха и износването на инфраструктурата от пътните превозни средства“, заяви Димитър Савов.

 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: