Стрийминг компаниите стават едни от най-високо оценяваните в света

Стрийминг компаниите стават едни от най-високо оценяваните в света Снимка: Glenn Carstens Peters/Unsplash.com

Прогнозите са потреблението на стрийминг услугите да продължава да расте независимо от наличието на пандемия или не.

Наскоро една от най-силно развиващите се стрийминг платформи Netflix достигна пазарна стойност от 240 млрд. долара. Според анализатори, ако YouTube се отдели като отделна компания от Alphabet, която притежава Google и съответно и YouTube, пазарният дял на видео платформата може да достигне до 300 млрд. долара. Базираната в САЩ Roku, която стана публична компания през 2017 г., сега се оценява на 30 млрд. долара след последните си отчетени шокиращо високи приходи.

 

Въпросът пред финансистите е: доколко стабилна е тенденцията за ръст в потреблението на стрийминг услуги и дали това не е просто COVID-19 явление.

 

Roku

Компанията Roku, която предлага и предплатени видео услуги, е генерирала ръст в постъпленията спрямо миналата година от близо 75% за третото тримесечие. Скокът в абонатите на стрийминг услугите на компанията пък е от около 43% за тази година. Това отговаря и за нарастването на потреблението на видео съдържание с 54% - общо 14,8 млрд. часа досега. Според главния финансов директор на Roku Стийв Лаудън трайната промяна в потребителското поведение ще доведе и до друг подход на пазара на телевизионни реклами. 

 

Vimeo

Vimeo прибави към дяловия си капитал още 150 млн. долара, което беше обявено от компанията собственик на платформата IAC. С обявените приходи и очевидно доброто представяне на стрийминг платформата от IAC  съобщават, че поради потенциала на дъщерната си фирма планират да отделят Vimeo като самостоятелна компания. Vimeo e видео платформа с над 1,5 млн. абоната, която, за разлика от YouTube, е по-специфично ориентирана. Тя предоставя специализирано софтуерно съдържание за клиенти като Amazon, Zendesk, Starbucks, Siemens и още над 3500 бизнес клиенти. 

 

YouTube

Платформата YouTube от своя страна все още не е поела по пътя на отделяне от Google. По мнение на експерти обаче, това би било най-продуктивното решение от страна на технологичния гигант, който и без това към момента изпитва силен натиск от страна на Министерството на правосъдието на САЩ. 

Едно такова отделяне на част от услугите на YouTube или дори на цялата платформа може да доведе до пазарна стойност на новата компания в размер от 300 млрд. долара. Това би поставило YouTube в Топ 15 на най-скъпите компании в света по пазарния индекс S&P 500.

 

Анализите на пазара на услуги дотук показва, че добрата тенденция сред платформите за стрийминг услуги ще се запази дори и след края на пандемията, което ще доведе до превръщането на стрийминг компаниите в едни от най-високо оценяваните на пазара.

 

Все по-ясно се вижда, че промяната на поведението на потребителите води до всеобхватна дигитализация и трайното налагане на потреблението на облачно пространство.