Открита е змия, чиято отрова блокира размножаването на коронавируса

Открита е змия, чиято отрова блокира размножаването на коронавируса Снимка: flickr.com

В Бразилия местни учени успяха да изолират вещество, което намалява размножаването на коронавирус в организма със 75%

Както съобщи SkyNews, позовавайки се на списание Molecules, това вещество на молекулярно ниво се съдържа в отровата на змията   от вида ярарака.

При това намерената молекула не пречи по никакъв начин на функционирането на други клетки. Установено е, че откритият анти-съсирващ фрагмент е пептид или верига от аминокиселини.

Както разказва един от участниците в проучването, Рафаел Гуидо, те могат да се съединяват с ензим на коронавируса, наречен PLPro, който участва активно в размножаването на вируса.

„Успяхме да покажем, че този компонент на змийската отрова е в състояние да потисне много важен протеин във вируса. Един от компонентите на отровата, демонстриран в това изследване, има потенциал за развитие. Това е дълъг път, ние направихме първите стъпки “, каза изследователят.

Той изрази загриженост, че хората ще тръгнат да ловят тези змии в цяла Бразилия с надеждата да се излекуват от коронавируса. В тази връзка Гуидо подчерта, че това е напълно безполезно.