Омбудсманът призова да бъде върнат 20-дневният срок за плащане на ток

Омбудсманът призова да бъде върнат 20-дневният срок за плащане на ток

Гражданите се жалват, че в сложната икономическа и пандемична обстановка са затруднени да погасяват сметките си в срок

         
Омбудсманът Диана Ковачева призова трите електроразпределителни дружества отново да удължат от 10 на 20 дни срока, в рамките на който клиентите им трябва да платят задълженията си за електроенергия. Това съобщава пресцентърът на институцията. 

Причината за препоръката на омбудсмана са множество жалби на граждани, в които те изразяват тревогата си, че без предупреждение дружествата са върнали 10-дневния срок за плащането на сметките, който заради извънредното положение от пандемията бе удължен на 20 дни. Според доц. Ковачева това се отразява неблагоприятно на затрудненото финансово състояние на гражданите, защото от 11-ия ден след излизане на фактурата дружествата започват да начисляват неустойки за забавянето. 

„Следва да отбележа, че наблюдаващата се в момента усложнена епидемична обстановка доведе до приемане на нови, по-тежки мерки против разпространението на коронавируса, с предстоящ локдаун в София и други места в страната, което неминуемо ще засегне голяма част от доходите на домакинствата“, подчертава омбудсманът. 

Доц. Ковачева обръща внимание, че още през м. декември 2020 г. е отправила такава препоръка към ЧЕЗ с настояването да бъде обсъдена възможността за временно възстановяване на посочения удължен срок. И тогава, както и сега, поводът са множеството сигнали към институцията на омбудсмана, в които гражданите се жалват, че в сложната икономическа и пандемична обстановка са затруднени да погасяват сметките си за ток в прилагания по-кратък срок. 

 „Изразявам увереност, че ще подходите с необходимото разбиране и ще вземете решение, което да гарантира правата на потребителите на електрическа енергия в условията на създалата се сложна икономическа и пандемична ситуация“, пише в заключение доц. Ковачева.