Глобалният пазар за онлайн банкиране ще достигне $31,81 млрд. до 2027 г.

Глобалният пазар за онлайн банкиране ще достигне $31,81 млрд. до 2027 г.

Разпространението на интернет и смартфоните са основен двигател на пазара

Размерът на глобалния пазар на онлайн банкиране се оценява на 11,43 млрд. долара през 2019 г. и до 2027 г. се очаква да достигне 31,81 млрд. долара, нараствайки при комбиниран годишен темп на растеж 13,6% от 2020 г. до 2027 г. , сочи анализ на Allied Market Research.

Покрай кризата с COVID-19 търсенето на услуги за онлайн банкиране продължава да нараства, което се дължи на спирането на физическите клонове и пренасочването на клиентите към онлайн платформи, за да посрещнат своите банкови нужди по време на изолацията. 
С променящите се потребителски изисквания, начин на живот и очаквания към банкирането, банките до голяма степен преминават към интернет или дигитализация  на банкирането чрез внедряване на иновативни технологии.  

В допълнение, компютърните изчисления, интерфейсите за приложно програмиране (API), роботизираната автоматизация на процесите (RPA), чат ботовете, машинното обучение и блокчейн са основните технологии, които ускоряват растежа на пазара на онлайн банкиране. Освен това решенията за плащане в реално време, удобството и по-лесните опции за достъп до онлайн банкиране, както и увеличеното използване на смартфони стимулират растежа на пазара в сектора. 

Въпреки това, сигурността и техническите проблеми, опасенията за поверителност и трудностите при транзакциите са някои от факторите, които пречат на растежа на пазара. Но страни като Китай, Индия, Япония и Австралия масово използват интернет за банкови услуги онлайн. В резултат на това се очаква  през следващите години да има доходоносни възможности за растеж на пазара. 

Основни доставчици на услугата са: 
1.ACI Worldwide, Inc. 
2.Capital Banking Solution 
3.CGI Inc. 
4.COR Financial Solutions Limited 
5.EdgeVerve Systems Limited 
6Fiserv, Inc. 
7.Microsoft 
8.Oracle 
9.Tata Consultancy Services Limited  
10. Temenos Central SA.  

По услуга 
Управлението на доходите се прогнозира като един от най-доходоносните сегменти. 

По тип на банкиране 
Банкирането на дребно представлява най-големия пазарен дял през 2019 г. 
Сегментът на плащанията доминираше в индустрията за онлайн банкиране през 2019 г. и се очаква да запази своята позиция през прогнозния период. Огромен брой потребители се насочват към платформи за онлайн разплащания, тъй като предоставят повече удобства и спестяват време в сравнение с конвенционалните методи на плащане. 

По региони 
Азиатско-тихоокеанският регион ще покаже най-висок комбиниран годишен темп на растеж от 15,2% през 2020-2027 г. 

Топ въздействащи фактори 

Удобство и по-добри лихвени проценти 
С предоставянето на удобство и по-лесни опции за достъп до продукти и услуги за онлайн банкиране, лихвеният процент се превръща в основен фактор за растежа на пазара. Разходите за поддържането на клонове, както и други оперативни разходи в крайна сметка намаляват, което допълнително подобрява ефективността на разходите при бизнес операции. Следователно банките предоставят опции за спестяване с по-добър лихвен процент на своите клиенти поради намаляването на тези добавени разходи. Освен това потребителите използват онлайн банкиране, без да купуват софтуерни устройства, данни за съхранение или архивиране, тъй като цялата информация за транзакциите се съхранява на терминала на банката. В резултат на това тези фактори създават удобство на потребителите, като по този начин стимулират растежа на пазара. 

Иновативни банкови услуги и увеличаване на корпоративните инвеститори 
Повишаването на цифровизацията и увеличаването на корпоративното банкиране се очаква да стимулират растежа на пазара. Освен това онлайн банкирането позволява на инвеститорите да следят в реално време своя инвестиционен портфейл, докато инвестират или търгуват онлайн с непрекъснат достъп до своите средства. Очаква се тези функции да ускорят растежа на пазара и да подобрят иновативните банкови услуги за увеличаване на корпоративните инвеститори в близко бъдеще. Очаква се също увеличаването на корпоративни инвеститори и разпространението на онлайн банкирането да предоставят доходоносни възможности на пазара през следващите години. 

Разпространение на смартфоните и интернет 
С разпространението на смартфоните и масовото навлизане на интернет в редица държави, интересът към онлайн банкирането продължава да се увеличава и се очаква да запази своите позиции на пазара.  
Клиентите използват онлайн банкиране по-често, тъй като банките предлагат решения за плащания в реално време, позволяващи редовни банкови транзакции онлайн, функции на плащания по сметки и други. Банковата индустрия е свидетел на масивна експанзия и стандартизация по отношение на продуктите и услугите, предлагани чрез мобилно приложение и повишена лоялност към марката сред потребителите, което също стимулира растежа пазара. 

Анализ на въздействието на COVID-19 
В условията на пандемия COVID-19 пазарът на онлайн банкирането бележи значителен растеж и отчита непрекъснато развитие в световен мащаб. Потребителите използват банкови услуги онлайн чрез мобилни телефони и уеб браузъри най-вече поради глобалния страх от вируса и поддържането на социално дистанциране.
 

Последвайте ни в ТЕЛЕГРАМ

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: