Тайланд и Филипините в началото на учебната година: съмнителни експерименти и дълго отлагане

Тайланд и Филипините в началото на учебната година: съмнителни експерименти и дълго отлагане Снимка: Pixabay

Как се справят двете страни в началото на новата учебна година?

След като ви показахме как стартира учебната година в Япония, продължаваме нашата обиколка из различните части на света с още две азиатски държави.

Тайланд

Учебните занятия в Тайланд започнаха през юли и почти веднага едно нововъведение в банкокско училище предизвика смесена реакция както в страната, така и далеч извън нейните предели. Деца, поставени в пластмасови „клетки“ (прозрачни кутии, отворени само откъм гърба, в които дори и при това положение носенето на маска остава задължително), действително за много хора е неприемлива гледка.

Преподаватели, психолози и родители спорят дали връщането в училище при подобни условия, които мнозина определиха като „нечовешки”, е оправдано. Едва ли стоенето в тези „кафези” би помогнало за подобряване на имунитета на учениците, по-вероятно е да им причини сериозен стрес.

Всъщност дори 5-6-годишните деца в малките класове играят в подобни пластмасови заграждения, отделени едно от друго.

Други мерки в Тайланд са измерването на температурата на входа на училищата,  обтриването на ръцете с дезифектанти, отстояние на чиновете един от друг на разстояние поне 1,5 метра, намаляване на броя на учениците в клас. Всички дръжки на врати и други повърхности, които често се докосват, трябва да бъдат дезинфекцирани по няколко пъти дневно.

Филипините

Азиатската държава се сблъсква с много проблеми, които могат още повече да подкопаят образованието на филипинските деца.

Началото на учебната година на Филипините за втори път се отлага. Правителството е взело решение държавните училища да отворят врати на 5 октомври вместо на по-рано обявената дата 24 август. Всъщност учебният процес трябваше да започне още през юни, когато по традиция стартират занятията на Филипините, но властите очевидно не могат да се справят с трудната ситуация.

Мнозина изразиха опасения, че правителството се подготвя изключително бавно и некомпетентно с преориентирането на училищната система към  „новото нормално“. Едни от основните проблеми са оскъдното финансиране на училищата, неадекватните съоръжения и твърде високият процент на записани деца, които съществуващата база не може да поеме.

Пред дистанционното обучение пък стои проблемът с бавния и ненадежден интернет в страната, който няма да позволи нормално протичане на учебния процес.

Междувременно някои от частните колежи и университети са започнали дистанционни занятия,  въпреки че това вероятно ще доведе до отпадането на голям брой студенти, чиито семейства са загубили работата и поминъка си по време на пандемията. Някои твърдят, че може би е по-добре да се приеме „академично замразяване“, вместо да се позволи на училищата да работят, докато пандемията все още бушува. Но това противоречиво предложение също бе отхвърлено, тъй като може да нанесе повече вреда на младите хора, на които ще бъде отказано правото на образование.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: