
Предсказаха крах на индустрията за хуманоидни роботи заради тяхната тромавост

Експертът в областта на роботиката и пионер в индустрията, учен от Масачузетския технологичен институт (MIT) и съосновател на компаниите iRobot и Rethink Robotics, Родни Брукс, изрази мнение относно това, защо хуманоидните роботи са обречени на провал. За това експертът е написал подробно есе, публикувано на неговия собствен уебсайт.
В своя труд Брукс обяснява защо съвременните хуманоидни роботи не могат да постигнат същата сръчност и ловкост като хората. Като основател на големи и успешни робототехнически стартъпи и като изследовател, Брукс твърди, че основният проблем на съвременните роботи е ограничената им маневреност. Той е убеден, че компании като Tesla и Figure AI, които инвестират колосални ресурси в разработването на хуманоиди, няма да постигнат успех, тъй като възможностите им не могат да съответстват напълно на нивото на гъвкавост, сръчност, ловкост и подвижност на човека. Брукс смята, че никой робот никога няма да бъде толкова свободен в движенията си, колкото човекът.
Експертът подчертава, че роботите могат да бъдат обучени да изпълняват задачи, като разпознаване на реч или анализ на изображения чрез използване на големи езикови модели. Въпреки това той отбелязва, че е невъзможно да се научи автомобил да маневрира, като му се покаже просто видео. Поради това Брукс критикува твърденията на Tesla за „пробиви“ в роботиката, като ги счита за грешни, ако не се вземат предвид наличието на чувствителни сензорни датчици и надеждни системи за управление, подобни на човешките.
По-конкретно, Брукс отбелязва уникалността на природните сензори, „вградени“ в човешката кожа, които не могат да бъдат възпроизведени в роботи. „Сензорното възприятие е много сложна система от датчици и обработка на данни, която предоставя значително повече информация, зависеща от времето и движението, отколкото просто локално налягане“, подчертава експертът.
Брукс също така посочва, че роботи, способни да ходят на два крака, но без достатъчна маневреност, могат да са рискови за човешката безопасност. Според него в бъдеще концепцията за създаване на роботи, имитиращи хора, ще бъде изоставена, а транспортните средства ще бъдат оборудвани с колела, усъвършенствани манипулатори и камери.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Кристиано Роналдо е първият футболист милиардер

Учени потвърдиха: слънчевата енергия е най-евтина

Цената на златото преодоля ключова граница

Почти всеки втори българин харчи над 10 лева за обяд

Предсказаха крах на индустрията за хуманоидни роботи заради тяхната тромавост

Цените на газа в Европа се повишиха с 0,7 процента

Трима американски физици грабнаха Нобеловата награда за физика

Българска следа в международна мрежа за кражби на мобилни телефони
