Коледно пазаруване с вкус на канабис

Коледно пазаруване с вкус на канабис Снимка: playcrazygame.com

Покупки на подаръци в последния момент, отчаяно търсене на паркинг в центъра, задръствания, строежи...

„Коледа в Берлин означава едно нещо и това е преди всичко: стрес“, казват от Общинското дружество за обществен транспорт (BVG), което управлява целия градски транспорт в немската столица, с изключение на S-Bahn (градските железници). Това е провокирало и авангардната идея на BVG: да предоставят продукт, който да помогне на гражданите и гостите на Берлин да „преглътнат стреса”.

И „преглъщането” е буквално – миналата седмица вземайки метрото, или какъв да е транспорт, управляван от BVG, пътниците получаваха нещо като почерпка – билетче, което се яде и има вкус на канабис. Разбира се, транспортният документ не съдържа психотропни вещества, т.е., билетчетата са „напълно безвредни за здравето и напълно законни”, просто са напоени с масло от канабис, което според мениджърите на BVG ще помогне за преодоляване на стреса около Коледа, съобщава Reuters.

Кампанията обхвана седмицата от 12 до 17 декември, като билетът (Hanfticket) важи 24 часа. Направен е от напълно годна за консумация хартия и е поръсен с най-много три капки конопено масло, произведено от сертифицирани производители. Билетът съобщава също, че законният продукт, получен от растението канабис, има релаксиращ ефект, макар че това все още не е научно доказано. Цената му е € 8,80 евро и позволява използване на градския транспорт в зони А и Б на германската столица.

Тази кампания идва малко след обявяването на новото тристранно правителство на канцлера Олаф Шолц. В коалиционното споразумение, подписано от социалдемократите, зелените и либералите, е записано и легализирането на продажбата на канабис за развлекателни цели в Германия.

От своя страна, BVG твърдят, че са „против всякакъв вид употреба на вещества, независимо дали е незаконна или законна“, припомняйки, че наркотиците и алкохолът са строго забранени в превозните средства и станциите от неговата мрежа.

Колкото до последната им маркетингова кампания, от BVG казват, че тя е опит да се подкрепи един "по-отворен подход" към вещества, които са безвредни като конопеното масло в техните билети.

До момента все още няма данни за успеха на канабис-кампанията или тя просто вписа Берлин в глобалните опити да се легализира употребата му.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: