
Обичате ли аперол шприц?
- Спиртни напитки
- Текст:

В интервю за Reuters при откриването на първия аперол-бар във Венеция, изпълнителният директор на Campari заяви, че прогнозират още по-голям растеж в продажбите на оранжевия аперитив.
Когато Campari купува аперол през 2003 г., напитката се пие само в италианския регион Венето, а годишните ѝ подажби едва стигат € 50 милиона. За 18 години Campari разработи аперол като световна марка, пускайки го на пазара основно като съставка за шприцове.
Продажбите на аперол от 2004 до 2019 г. са нараствали средно с 16,5% годишно, с единстевн лек застой през 2020 г. заради пандемията, но в началото на тази година вече възстановиха темпа си. Аперолът сега генерира 20% от годишните продажбите на Campari, които общо са близо € 2 милиарда.
Финансовите анализатори на компанията смятат, че аперитивът е двигател на растежа ѝ, заедно с Campari и Grand Marnier, чийто продажби все пак са по-нестабилни. Компанията вижда още по-добро бъдеще за аперола, след като данните за консумацията му на глава от населението покаазват, че напитката може да спечели още много консуматори и по света, и в Италия.
„Разработихме дългосрочен маркетингов модел, който гарантира постоянен двуцифрен растеж за Aperol“, казва изпълнителният директор, и добави, че тенденциите в Италия са от аперитив аперолът да се превърне в трапезна напитка.
След откриването на специалния бар във Венеция, и други градове в Италия и в чужбина ще имат своя Terrazza Aperol.
Успехът на аперол не остана незабелязан от конкуренцията и дори роди някои имитации. Така например, Moet Hennessy пусна на френския пазар готова за пиене смес, наречена Chandon Garden Spritz, която ще се опита в следващата година да продава и в Италия.
"Не се притесняваме от имитациите, дори ги приемаме като комплимент”, каза изпълнителният директор, но ловко отвръща на удара: „Въпросът не е само да налеете в бутилка някаква течност с портокалов цвят. Тук ства въпрос за качество. Никой не може да се конкурира с нашия вкус”.
Конкуренцията обаче не попречи на Campari и Moet да сключат споразумение за разработване на платформа за електронна търговия за вино и спиртни напитки.
Италианската група, която е доказала успеха си в закупуването и възраждането на марки от традиционното наследство, продължава да търси придобивания. Campari е мажоритарна собственост на холдинговата компания на италианската фамилия Garavoglia в Люксембург. Семейство не веднаж е отхвърляло оферти за продажба на компанията и досега предлага висока възвръщаемост на своите акционери и инвеститори.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
