
Kак алгоритъмът на Facebook се затруднява да открие дезинформацията
- SEO & социални медии
- Източник: The Guardian
- Автор:

„Много по-лесно е да се изгради AI (изкуствен интелект - бел. ред.) система, която може да открие женскo зърно, отколкото да се определи какво е езикова омраза.“ Основателят на Facebook Марк Зукърбърг направи този коментар през 2018 г., когато обсъждаше как компанията се справя със съдържание, което е счетено за неподходящо. Или, по отношение на Facebook, преценено, че нарушава общностните стандарти.
Технологията за изкуствен интелект на Facebook успява доста често да идентифицира голотата в мрежата. Между януари и март тази година Facebook премахна 39,5 милиона поста (вкл. снимки, видеа, и др.) за голота или сексуална активност на възрастни, а 99,2% от него беше премахнато автоматично, без потребител да съобщава за това.
Имаше 2,5 милиона жалби срещу премахването и 613 000 поста бяха възстановени. Но алгоритъмът не работи всеки път и AI има проблеми с исторически снимки и картини. Както Guardian Australia съобщи тази седмица, потребител бе временно премахнат за публикуването на изображение от 90-те години на XIX век на мъже аборигени във вериги в отговор на твърдението на австралийския премиер - от което впоследствие той се оттегли - че в Австралия е нямало робство.
Facebook призна, че блокирането на публикацията е грешка и я възстанови, но историята на Guardian за блокирането не бе публикувана.
Facebook вече използва AI, за да поправи платформата си за голота до момент, в който потребителите да обжалват малко решения, но когато става дума за омразна реч, дезинформация и друго съдържание, AI все още се разработва. Позицията на Зукърбърг за „зърното“ е, че за системите е много по-лесно да разпознават и блокират многократно изображение без човешка намеса, отколкото подобна AI система анализира текста на публикация или съобщение в контекст, за да определи, че е омразна реч.
Главните причини за притеснения относно разпространението на дезинформация се появиха покрай пандемията от коронавирус. През април компанията постави етикети за дезинформация на 50 милиона публикации, свързани с COVID-19, въз основа на проверки на факти от 7500 статии. Също така премахна 2,5 милиона продукта като маски за лице и дезинфектант за ръце от Marketplace от 1 март.
След като определено искане бъде проверено и се сметне за дезинформация, изображението, използвано в оригиналната публикация, се сканира, така че да се вземе в бъдеще, когато хората се опитат да го споделят. Към идентичните изображения има прикрепен етикет за проверка на факти, независимо дали тези изображения се свързват към статии или не.
Активистът и журналист Кори Доктроув повдигна въпроса тази седмица, че все по-често от Facebook се иска да поеме повече задачи за модериране на съдържанието, но това може да е грешна заявка. Толкова голяма платформа да се бори да определи какво е или не е подходящо съдържание в много култури, може би е по-добре да бъде намалена до по-малък мащаб, така че стандартите да съответстват на общностите, в които работи. Също така трябва да има прозрачен процес на преглед, който не изисква намеса от медиите или обществен натиск за премахване на нещо - или в този случай възстановяване на нещо, твърди той.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
