Ако искате да успеете, планирайте провал

Ако искате да успеете, планирайте провал Снимка: https://pixabay.com/

Чували ли сте някога максимата „Надявай се на най-доброто, но се подготви за най-лошото“? Като предприемач трябва да планирате, придържайки се към това правило.

Никой никога не очаква да се провали и ако не сте подготвени за това,  сблъсъкът с реалността може да се окаже болезнен. Но ако пък успеете предприетото начинание, ще бъдете толкова по-способни да предвиждате и предотвратявате бизнес рисковете по пътя си в бъдеще.
 

Как изглежда планирането на неуспех? Тези четири стъпки могат да спасят плановете ви и да увеличат успеха ви.

1. Имате спестявания зад гърба си.

Спестяванията ви представляват една своеобразна спасителна мрежа. Тя ви осигурява защита, независимо какво се случва с вашия бизнес. Най-добрата алтернатива за такава е откриването на спестовна сметка.

Експертите често предлагат да заделяте пари, които биха покрили разходите ви за живот в период от шест месеца. По-добрият съвет обаче е да помислите колко пари може да ви потрябват в най-лошия сценарий. Ами ако домът ви изгори? Ами ако ви осъдят?

Добрата новина е, че не е нужно да измислите как да се сдобиете с всичките пари наведнъж. Можете да натрупате спестявания с течение на времето. Последователността е по-важна за постигането на вашите спестовни цели, отколкото еднократният голям паричен превод.

Не забравяйте, че спестяванията в сметката ви са за спешни случаи. Не се поддавайте на изкушението да ги инвестирате или изхарчите за текущите ви бизнес нужди. Ако бизнесът ви се провали, ще се радвате, че сте съумели да устоите.

2. Застраховайте всичко.

Добрата застрахователна полица може да ви спаси, когато настъпи лош момент за бизнеса ви. Оценете вашите бизнес активи и ги застраховайте, в случай че това е възможно. Застраховката с обща отговорност може да предотврати потенциален банкрут и да ви предпази от съдебни дела до природни бедствия.

Не правете грешката да си мислите, че това не може да ви се случи. Всички фирми срещат препятствия по пътя си. Но успяват тези, които са съобразили да се застраховат.

3. Изградете критерии, за да намалите загубите си.

Предприемачите са едни от най-напредничавите хора в света, но управлението на печеливш бизнес отнема нещо повече от задълбочена работна етика. Разумните лидери имат стратегия с определени критерии, за да имат ясна представа кога е време да отстъпят.

Не можете да спечелите всяка битка. Задайте параметри за проектите, по които работите, за да определите кога е време да ги прекратите. Ако вече сте инвестирали 100 000 долара в разработването на нови продукти, запитайте се: Трябва ли да продължавам?

Задайте таргет на печалбата от вашия продукт, преди да започнете да го реализирате. По този начин вие знаете точно колко можете да похарчите, преди проектът да стане нерентабилен.

4. Изградете доверие чрез финансови прогнози.

За управляването на успешен бизнес са ви нужни повече от един чифт ръце. Инвеститорите, служителите, партньорите и колегите имат ключова роля за реализирането на вашия успех.

Истината обаче е, че трябва да спечелите тези хора. Ако те ще инвестират или работят за вас, трябва да знаят, че ще имат сигурен приход. Реалистичните финансови прогнози доказват, че сте помислили какво да правите, като по този начин изграждате доверие у партньорите си.

Доверието се печели трудно, но се губи лесно. Актуализирайте прогнозите на всяко тримесечие. Споделянето на числа насърчава заинтересованите страни да запазят доверието си във вас.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: