Първият в света „зелен” ферибот започна курсове между Марсилия и Корсика

Първият в света „зелен” ферибот започна курсове между Марсилия и Корсика Снимка: Euronews

Филтърната система на плавателния съд използва усъвършентвана съществуваща технология, прилагана досега при изгарянето на отпадъци и в електроцентрали на биомаса.

Френският корабособственик La Méridionale от три години тества устройството, предназначено за новия ферибот Piana. Филтрите вече отстраняват до 99% от серните оксиди и 99.9% от фините прахови частици, отделяни от корабните двигатели, посочва Euronews. Експертите смятат, че иновацията може да промени правилата на корабоплаването.

„Виждаме, че една малка компания е в състояние да внедри сложни технологии с незабавни ползи за много големи играчи.“ казват от френската организация за мониторинг на качеството на въздуха AtmoSud.

Досега, за да се намали нивото на серен оксид в отработените газове, трябваше да се използва или по-малко замърсяващо гориво, или т.нар. „скрубер“, който измива изпаренията с морска вода, но приложението му е спорно, тъй като в крайна сметка замърсителите отиват в морето

Новата технология е усъвършенстван вариант на т.нар. Вaghouse филтри - концепция, която съществува от почти 30 години и действа, като неутрализира замърсяващите частици с натриев бикарбонат при отделянето им в отработените газове, след което ги улавя във филтърни торби.

„За нас беше предизвикателство да пригодим този филтър за морския сектор“, обясняват от La Méridionale. Новите филтри са по-малки и по-леки, за да не пречат на пътникопотока на ферибота. Сега компанията се е „прицелила” в азотния оксид, който също замърсява въздуха. Улавяйки и този газ, La Méridionale смятат, че ще създадат наистина технология с нулеви замърсяващи емисии, подходяща и за круизните кораби. 

В началото на този месец повече от 50 000 граждани на Марсилия подписаха петиция за забрана на замърсяващите круизни кораби, потеглящи от южния френски град, който е едно от най-натоварените круизни пристанища в Европа. 

Корабоплаването е причина за 10% от замърсителите на въздуха в Марсилия. Cпоред AtmoSud, заради замърсяването на въздуха Франция харчи всяка година около € 100 милиарда, главно в разходи за здравеопазване.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: