
Последните дизелови влакове в Германия преминават на биогориво
- Транспорт и комуникации
- Текст:

В централна и южна Германия обаче, както и до северната ваканционна дестинация остров Силт, все още пътуват експресни влакове с дизелови локомотиви, които са в пълна изправност и работят перфектно, така че германското правителство реши да експериментира, като ги преустрои за работа с биогориво, съобщи DPA.
При все по-екстремните метеорологични условия в цяла Европа, причинени от изменението на климата, все повече и повече германци се стремят да допринесат своя дял в борбата за смекчаване на климатичните промени. Това се отразява и на избора им на транспорт, тъй като много пътници вече избират влака, пред кратките полети на къси разстояния.
Отчитайки това, Deutsche Bahn (DB) реши да направи цялата си железопътна мрежа екологична, без отделяне на замърсители и парникови газове в околната среда.
„До 2025 г. ще преобразуваме последните останали 2% от маршрутите на дълги разстояния, задвижвани с дизел, към биогориво, като по този начин ще дадем още един пример за опазване на климата“, казва Стефани Берк, ръководител маркетинг в DB.
Биогоривата, като например хидротретирано растително масло (HVO), са подходящи за по-старите локомотиви в железопътния парк, без необходимост от скъпо преустройство.
Първи преминават на биогориво „совалките” до остров Силт. От DB казват, че само това ще спести 7500 тона въглероден диоксид годишно. Планира се в близко бъдеще маршрутът да бъде електрифициран.
Биогоривото, което ще ползва DB, се произвежда единствено от биологични остатъци и отпадъчни материали. Не се използва допълнително култивирана биомаса, така че и производството на еко-горивото не се сблъсква с интересите на производителите на храни и фуражи.
По изчисления на Deutsche Bahn, изгаряйки в двигателите, използваното биогориво ще отделя в атмосферата толкова въглероден диоксид, колкото са погълнали в процеса на развитието си растенията, от които е създадено.
Паралелно с еко-преустройството на експресните си железопътни линии, DB планира преминаване на биогориво и за дизеловите локомотиви в товарния железопътен траспорт, както и за машините, които извършват маневрени операции в железопътната мрежа.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Руския удари селски пощенски клон в Украйна в деня за изплащане на пенсиите

Пожар спря електрозахранването в голям район на Берлин

Разкриха беларуска шпионска мрежа, действала в Европа

Невероятен скок в цените на акциите на Nebius

Инцидент или саботаж: прекъснати са телекомуникационни кабели в Червено море

С европейска инвестиция Гърция и Кипър разширяват инфраструктурата за електромобили

Как кафето може да се превърне във вредно за здравето: сметана и други добавки

Подземните газови хранилища в Полша са запълнени на 93 процента
