Китайски учени измислиха как да получат живи организми без сперматозоиди и яйцеклетки Снимка: ferra.ru

Учени обявиха за алтернатива на естественото зараждане на живота. Но тя може да бъде спорна от етична гледна точка.

Списание Nature публикува изследване, в което учени от Университета Цинхуа (Китай) заявяват, че са открили алтернативен начин за зараждане на живот. За него не са необходими полови клетки - сперматозоид и яйцеклетка.

Същността на метода се състои в това, че китайските учени успяват по изкуствен начин да създадат живот от плурипотентни стволови клетки. Те могат да се превръщат във всякакъв вид клетки, с изключение на клетките на екстраембрионалните (извънзародишни) органи. Учените инжектират обработените клетки в ранен ембрион на мишка. Резултатите  показват, че поведението на клетките съвпада както в ембриона, така и в чашата на Петри.

Изследователите са успели да отгледат клетките в лабораторни условия. Учените отбелязват, че тук възникват етични въпроси.Организмите, отглеждани от нулата в лабораторни условия, могат да помогнат за изучаването на ембрионите и дори да ускорят еволюцията на даден вид, но тяхното приложение може да предизвика спорове в обществото.