Публикуваха снимка на рядък сблъсък на три галактики

Публикуваха снимка на рядък сблъсък на три галактики Снимка: ferra.ru

Сблъсъците и сливанията на галактики са доста рядко явление във Вселената

В интернет се появиха качествени снимки на космическия обект IC 2431. Отдалече той изглежда като нещо огромно и монолитно, но при приближение се оказва, че това са три отделни галактики, които едновременно точно в момента са в процес на сливане.

За  това съобщи Interesting Engineering.

Узнаването на такива подробности стана възможно благодарение на използването на космическия телескоп Hubble. Същевременно учените публикуваха снимка на сливането на галактики в интернет и всеки би могъл да я види.

Качествена снимка на IC 2431 - сливането на три галактики

Сблъсъците и сливанията на галактики са доста рядко явление във Вселената. Но още по-необичайни са такива взаимодействия на три звездни системи наведнъж.

При сблъсък на галактики се създават гравитационни смущения, включително компресионни облаци газ, затворени вътре в тях. Когато това се случи, галактиките отново се "възрждат за живот", интензивно формирайки цели "звездни родилни отделения". Именно в тях младите и горещи звезди интензивно се зараждат и формират.