Nike казва „Не го правете“ в съобщение относно расизма в Америка

Nike казва „Не го правете“ в съобщение относно расизма в Америка

® Official Nike Instagram account

Марката, известна с кампанията си, която насърчава хората да излязат и „да го направят" („Just Do It“), призовава хората „да не го правят".


В петък вечерта Nike публикува текстово видео в своите акаунти в социалните медии със съобщения, насърчаващи хората „Поне веднъж не го правете“, игра с емблематичния лозунг на марката, който е признат по целия свят.


Съобщението гласи: „Поне веднъж не го правете. Не се преструвайте, че няма проблем в Америка. Не обръщайте гръб на расизма. Не приемайте невинни животи, отнети от нас. Не търсете повече оправдания. Не мислете, че това не ви засяга. Не се обръщайте и мълчете. Не мислете, че не можете да бъдете част от промяната. Нека всички бъдем част от промяната."


Съобщението на Nike идва четири дни, след като 46-годишният Джордж Флойд издъхна в полицейския арест в Минеаполис, а последните му минути бяха уловени на видео. Вижда се как униформен притиска задържания с коляно във врата в продължение на няколко минути. Видеото показва как Флойд се моли, че е болен и не може да диша. След това очите му се затварят и молбите спират. Той беше обявен за мъртъв малко след това. Служителят беше арестуван в петък и обвинен в убийство.


Това не е първият път, когато Nike използва техния лозунг за повече от просто спорт.


„Nike има дълга история на противопоставяне на фанатизма, омразата и неравенството във всички форми", заяви Nike пред CNN в събота. „Надяваме се, че споделяйки този филм, можем да служим като катализатор за вдъхновяване на действия срещу задълбочен проблем в нашето общество и да насърчим хората да помогнат за формирането на по-добро бъдеще.


За да отбележи 30-годишнината на лозунга „Just Do It" през 2018 г., Nike пусна реклама с Колин Каперник, бившия защитник на Сан Франциско 49ers, който коленичи в знак на протест по време на националния химн за предсезонната NFL игра. В тази реклама Nike се ангажира с протести по време на националния химн заради расовата несправедливост в NFL, а рекламата беше предшествана от кампанията на Nike „Равенство“. Стартирана през 2017 г., тази кампания се фокусира върху това как спортът може да разруши бариерите.



Прочетете още за:
Nike кампания маркетинг

  0 
  0