![Избран е изпълнител за доставката на 35 електрически мотрисни влака](/uploads/articles/thumb/202406/jMiqnYIcTj93nCalqIx7aZ7zu4y1JNnodEXntDIJ.jpg)
Златно време за електрическите велосипеди
- Транспорт и комуникации
- Текст:
![Златно време за електрическите велосипеди](/uploads/articles/main/ZGztwaj0ibhN2Cw5d3XwE6eheaNErOEaxzmWT7du.jpg)
Това е предизвикателство за производителите на традиционни велосипеди, чиито продажби остават далеч зад резултатите на електрическата им версия и е сериозен повод за преосмисляне на велопроизводството в синхрон с последните иновации.
Така или иначе, фактът си е факт - стотици хиляди хора в цял свят се обръщат към електрическите велосипеди, за да съчетаят ежедневния си транспорт със здравословната практика на колоезденето, дори в тежкия период на ковид кризата.
Всъщност, ако пандемията допринесе за нещо, то това е именно интересът към електрическия велосипед – хората видяха в него възможност за бързо и безопасно придвижване по пътищата, освободени от автомобилите по време на локдауните, плюс гарантирано естествено спазване на препоръчителната дистанция.
Всичко това налага решаването на три проблема: велоинфраструктурата, цените и неясните регламенти, които за момента се люшкат между редица национални и международни правила, често противоречащи си едно на друго.
В САЩ индустрията разделя електровелосипедите на три категории. Клас 1 са оборудвани с двигател, който подпомага движението само ако въртите педалите, и се изключва, щом наберете скорост от 20 км/час. Клас 2 са оборудвани с електрически дросел, който може да се използва непрекъснато, а клас 3 са версия на клас 1, но техният двигател изключва при 45 км/ч.
Системата за класификация обаче не е много ясна и дори самите колоездачи често не знаят какъв точно велосипед карат. Има и четвърти клас електровелосипеди – любителите на колоезденето, обединени в редица клубове, се надпреварват да създават собствени версии, купуват си различни части по интернет и се сдобиват с уникални модели с индивидуални спецификации – факт, който на свой ред не допринася за установяването на ясни регламенти.
В САЩ Националната служба за парковете не се съобразява с класификацията на производителите и смята, че из парковете могат да се движат електрически велосипеди от всякакъв клас, наред с традиционните, при условие че мощността на двигателите им е не повече от 750 W. В ЕС и Обединеното кралство „електрифицираните” колоездачи не могат да ползват двигатели с мощност над 250 W, които освен това се включват само ако въртите педалите.
Мнозина са разочаровани от тези ограничения. Според EV Powered, британска компания, която следи и анализира електрическите превозни средства, принципът на електровелосипедите е да улеснят хората да пътуват на по-далечни разстояния по екологичен начин. Често те инвестират много пари в покупката на електрически велосипед (цените варират от $ 1000 до $ 6000), а в крайна сметка не могат да го използват в пълния му потенциал заради различни тълкувания на законите.
Bosch eBike Systems Americas също смятат, че правилата са объркващи, дори се опасяват от конфликт между потребители и производители.
![Boxbike, Електрически, Велосипед](https://cdn.pixabay.com/photo/2014/12/04/14/56/boxbike-556736__340.jpg)
Въпреки това обаче, интересът към екологичните електрически велосипеди продължава да расте при невиждан от години обществен ентусиазъм, особено с появата на товарните и сгъваемите версии.
Европа също не изостава - прогнозата е, че до 2030 г. годишно на Стария континент ще се купуват два пъти повече велосипеди, отколкото коли, като сегментът на електробайковете все по-масивно измества традиционните колела.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:
![Белият дом обяви уместността на разрешението на САЩ за Украйна да удари Русия](/uploads/articles/thumb/202407/hNPN5qgTMTsKzzshcZYq1IqxDmbokmqDJ9Yblbgd.jpg)
Белият дом обяви уместността на разрешението на САЩ за Украйна да удари Русия
![Tesla намали продажбите на електрокари в Китай с 20,2% през юни](/uploads/articles/thumb/202407/5xTKPTC4BU1vpTVlILHKkKttZSFdTuyE5R5GWzeB.jpg)
Tesla намали продажбите на електрокари в Китай с 20,2% през юни
![Автомобилите Skoda отново ще се доставят в Русия](/uploads/articles/thumb/202407/HuLXRKqYScFEuMyTR2MITGskTRpdw90D1aF5u16z.jpg)
Автомобилите Skoda отново ще се доставят в Русия
![Десният алианс на Орбан става официална група в Европейския парламент](/uploads/articles/thumb/202407/RDp4ScjG4SOVhPnNRpATAIFiG66flcFz86fM9Bqk.jpg)
Десният алианс на Орбан става официална група в Европейския парламент
![Шести блок на АЕЦ „Козлодуй” вече работи](/uploads/articles/thumb/202407/kFk3moNp9fyAcE17xwLx1yb9JvguLjtWqY4iRk4I.jpg)
Шести блок на АЕЦ „Козлодуй” вече работи
![Учени предупредиха за приближаваща звездна експлозия, която ще се вижда от Земята](/uploads/articles/thumb/202407/liWDVAsqpUwi27Ro6bmrYLNLdxwfffGosxTcYSyW.jpg)
Учени предупредиха за приближаваща звездна експлозия, която ще се вижда от Земята
![Додик обеща да не допусне Босна и Херцеговина да се присъедини към НАТО](/uploads/articles/thumb/202407/udvoypfeJFG7or9qS2kyzPTMqmbRg8jVHyff4q8O.jpg)
Додик обеща да не допусне Босна и Херцеговина да се присъедини към НАТО
![Главчев ще участва в Срещата на върха на НАТО във Вашингтон](/uploads/articles/thumb/202407/kqgf5NBC8OHHE1oehozJDkWzv9JWNX9pZbAcnSWk.jpg)
Главчев ще участва в Срещата на върха на НАТО във Вашингтон
![Politico: Има тревога в НАТО заради Байдън](/uploads/articles/thumb/202407/mqWwSPo85jLlhBurrG9LZMMoEI959qeOECITo5hF.jpg)