
Експерти: Някои разходи при дистанционната работа поема работодателят
- Работна сила
- Текст:

В заповедта за преминаване на служителите към дистанционна работа трябва да бъдат определени условията на труд, разясни националният секретар на КНСБ Величка Микова пред БНР. В заповедта се посочва работното място, техническото и друг вид оборудване, и разходите за неговата поддръжка.
„Работодателят определя как ще се достави, да речем, лаптоп на работника или служителя, с който той да работи, как ще му се поддържа оборудването, как ще му се предостави интернет връзката”, коментира Микова.
По този начин работещите от разстояние имат законовото право да поискат от работодателя да им заплаща разходите за домашен интернет.
От своя страна работодателите при извънредно положение или извънредна епидемична обстановка могат да пуснат служителите си в платен отпуск без тяхното съгласие, допълва тя. Това може да се случи и когато служителите не са придобили изискуемия трудов стаж от 4 месеца.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Икуственият интелект прави революция в ранната диагностика

Седящият начин на живот увеличава риска от развитие на диабет тип 2

ЕС ще се защитава от дронове с украинска технология

Разследват сериозен проблем в електромобилите Tesla

Швейцария удвои вноса на руско злато

Зеленски е готов да се срещне с Тръмп и Путин

Руската Интервизия се кани да засенчи Евровизия

TikTok се продава – но кои от активите му?
