Експерти: Някои разходи при дистанционната работа поема работодателят

Експерти: Някои разходи при дистанционната работа поема работодателят Снимка: pixabay

Законът регламентира, че при работа от разстояние някои от разходите са за сметка на работодателя, но тези разходи трябва да се договорят от двете страни

В заповедта за преминаване на служителите към дистанционна работа трябва да бъдат определени условията на труд, разясни националният секретар на КНСБ Величка Микова пред БНР. В заповедта се посочва работното място, техническото и друг вид оборудване, и разходите за неговата поддръжка.

„Работодателят определя как ще се достави, да речем, лаптоп на работника или служителя, с който той да работи, как ще му се поддържа оборудването, как ще му се предостави интернет връзката”, коментира Микова.

По този начин работещите от разстояние имат законовото право да поискат от работодателя да им заплаща разходите за домашен интернет.

От своя страна работодателите при извънредно положение или извънредна епидемична обстановка могат да пуснат служителите си в платен отпуск без тяхното съгласие, допълва тя. Това може да се случи и когато служителите не са придобили изискуемия трудов стаж от 4 месеца.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: