Швейцарска компания инсталира детектори за смях

Швейцарска компания инсталира детектори за смях Снимка: 20min.ch

Но не за да санкционира служители, които се смеят, а напротив, съвместният проект на швейцарския застраховател Baloise и негов клиент цели да предизвика у работещите повече удовлетворение от работата им

Устройствата с изкуствен интелект (ИИ) използват т. нар. Chief LOL Officer. Засега експериментът се тества в офис с 10 служители. Ако някой от тях не достига квотата си за смях, защото е стресиран, или може би, защото работи, LOL Officer отчита това. Чрез своите микрофони ИИ измерва и преценява звуците в офиса и ако не открие достатъчно смях, изпраща на съответния служител смешен имейл или мем. 

„Устройството трябва да насърчава смеха, но преди всичко ние виждаме колко се смеят служителите ни. И ако не е достатъчно, ги мотивираме да се смеят малко повече”, казва шефът на офиса. 

Но не е ли възможно да се престорите, че се смеете, за да не ви досаждат с весели имейли и клипове, които само ви разсейват? Не, казват създателите на софтуера. Техният инструмент с ИИ е обучен с истински смях, така че разпознава принудения. Освен това ИИ е преминал сериозни тестове с фалшив смях, кашляне и кихане и други сходни звуци, и е уловил разликата, т.е., не е регистрирал смях. 

Но дори технологията да сбърка, учените казват, че фалшивият смях също помага – щом мускулите за смях се активират, в телата ни започва да се отделя хормонът на щастието серотонин и настроението ни се повишава. 

Но защо се прави всичко това? Целта на проекта е да се подобри психичното здраве на служителите, като една от целевите групи е малкият и среден бизнес. В този тип предприятия психичното здраве е важен въпрос за работодателите, не на последно място защото им струва почти колкото отсъствията от работа. Според Baloise, швейцарските компании губят около $ 7.5 милиарда годишно, ако психичното здраве на служителите не е в топ-форма.

„Все още говорим много по-малко за психичните проблеми, отколкото ако служител си счупи крак”, казва шефът на офиса. Разбира се, тя е съгласна, че „смехът не решава всичко” и смята да осигури на служителите си лесен контакт с горещи телефони и центрове за психична помощ, в случай, че реакциите на служителите говорят за нещо повече от лошо настроение, лека апатия, стрес, раздразнителност или напрежение, които смехът лесно разсейва. 

И въпреки използването на авангардната ИИ-технология, швейцарският експеримент всъщност залага на традиционната мъдрост „Смехът е здраве”.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: