Неизвестен тип сигнали са открити в човешкия мозък

Неизвестен тип сигнали са открити в човешкия мозък Снимка: pixabay

Международен екип от учени е открил в тъканите на човешкия мозък неизвестен досега начин за обмен на данни между клетките

Резултатите от изследването са публикувани в списание Science.

Невролозите са открили нов начин за предаване на данни във външните кортикални клетки на мозъка. Става дум за специален  сигнал, който предава на някои неврони различен метод за изпълнение на техните функции. Преди това той не е наблюдаван в човешкия мозък.

Новото изследване показва, че човешкият мозък има далеч по-голяма изчислителна мощ, отколкото смятаха учените досега.

По време на експерименти за изследване на електрическата активност на тъканни фрагменти, отстранени чрез операция при хора с епилепсия, специалисти, използващи флуоресцентна микроскопия, са открили, че някои клетки на мозъчната кора могат да използват не само натриеви йони, но и калций.

Неговите положително заредени йони произвеждат вълни от напрежение, които никога досега не са забелязвани.

За да потвърдят, че резултатите не са уникални за хората с епилепсия, те потвърдили резултатите с малък брой проби, взети от мозъчни тумори.

Сега учените се подготвят да продължат да изучават открития механизъм, но вече в жив организъм. Също така експертите ще трябва да разберат дали подобен феномен е характерен само за хората, или подобни процеси се случват в мозъка и на други живи същества.