
Информационно претоварване и психично здраве
- SEO & социални медии
- Източник: Forbes
- Автор:

Как прекомерната употреба на социални медии се отразява на психичното ни здраве.
Докато условията на социално дистанциране продължават и милиони американци остават в изолация, избягването на новини и информация, свързани с коронавируса, е неизбежно. Тази информация е водеща във вечерните новинарски излъчвания в мрежите, изпълва привидно безкрайни часове новини по кабели и се обсъжда от всеки политически разузнавач и дори от комици късно нощем. Коронавирусът продължава да доминира в социалните медии, където много хора сега се обръщат за новини - но трябва ли?
Според ново проучване от Flixed, почти един на всеки шест американци използва YouTube като основна платформа за новини за болестта, докато Facebook все още остава платформа за социални медии номер едно, следвана от Twitter, където хората се обръщат за информация относно болестта.
„Потреблението на новини се увеличи по време на пандемията. Виждаме скок от поне 15 минути на ден въз основа на нашите изследвания", казва Мат Гилеспи, креативен стратег по проекта за Flixed.
„Не мога да кажа, че ситуацията в YouTube ме изненадва", заяви анализаторът на технологичната индустрия Чарлз Кинг от Pund-IT. „През последния четвърт век търговският интернет е служил като платформа за обмен/разпространение на информация с малко контрол“, добави Кинг.
Информационно претоварване и психично здраве
В случай на „твърде много информация" цялото това време, прекарано в търсене на новини за COVID-19 в социалните медии, се отразява на психичното здраве на потребителите. Колкото повече време хората отделят за социални медии от избухването на пандемията, толкова повече те съобщават за „по-лошо“ психично здраве.
За потребителите, които прекарват повече време в Reddit, проучването Flixed отбелязва, че 57,6% са заявили, че цялостното им психично здраве е по-лошо, докато само 22,6% казват, че повече време, прекарано в четене за COVID-19, подобрява психичното им здраве.
Ограничаването на времето на екрана, особено свързано с коронавирус в социалните медии, също има положително въздействие. Flixed установи, че 43% от хората, които са заявили, че определят срокове за количеството новини за COVID-19, които консумират, съобщават за по-добро състояние на психичното здраве.
„Хората, определящи времеви ограничения за консумация на новините, също бяха по-склонни да съобщават за подобрено психично здраве в сравнение с тези, които не поставят ограничения“, обясни Гилеспи.
Според ново проучване от Flixed, почти един на всеки шест американци използва YouTube като основна платформа за новини за болестта, докато Facebook все още остава платформа за социални медии номер едно, следвана от Twitter, където хората се обръщат за информация относно болестта.
„Потреблението на новини се увеличи по време на пандемията. Виждаме скок от поне 15 минути на ден въз основа на нашите изследвания", казва Мат Гилеспи, креативен стратег по проекта за Flixed.
„Не мога да кажа, че ситуацията в YouTube ме изненадва", заяви анализаторът на технологичната индустрия Чарлз Кинг от Pund-IT. „През последния четвърт век търговският интернет е служил като платформа за обмен/разпространение на информация с малко контрол“, добави Кинг.
Информационно претоварване и психично здраве
В случай на „твърде много информация" цялото това време, прекарано в търсене на новини за COVID-19 в социалните медии, се отразява на психичното здраве на потребителите. Колкото повече време хората отделят за социални медии от избухването на пандемията, толкова повече те съобщават за „по-лошо“ психично здраве.
За потребителите, които прекарват повече време в Reddit, проучването Flixed отбелязва, че 57,6% са заявили, че цялостното им психично здраве е по-лошо, докато само 22,6% казват, че повече време, прекарано в четене за COVID-19, подобрява психичното им здраве.
Ограничаването на времето на екрана, особено свързано с коронавирус в социалните медии, също има положително въздействие. Flixed установи, че 43% от хората, които са заявили, че определят срокове за количеството новини за COVID-19, които консумират, съобщават за по-добро състояние на психичното здраве.
„Хората, определящи времеви ограничения за консумация на новините, също бяха по-склонни да съобщават за подобрено психично здраве в сравнение с тези, които не поставят ограничения“, обясни Гилеспи.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Руската Интервизия се кани да засенчи Евровизия

TikTok се продава – но кои от активите му?

Арестуваха собственика на кораб, причинил опустошителния взрив в пристанището на Бейрут

Мъск купи акции на Tesla за един милиард долара

Какво цели поредното нарушение на полското въздушно пространство

Борсовите цени на газа в Европа са стабилни във вторник

Цените на петрола се повишават с 1%

На добър час през новата учебна 2025/2026 година!

Русия избягва санкциите чрез бартерни сделки
КЕШ клуб
300
3 000
30 000