
Как успешните компании се адаптират към пандемията: три стратегии за комуникация с клиентите
- Важно от "Акценти"
- Източник: thinkwithgoogle.
- Автор:

От март заради карантината магазините трябваше да затворят или да променят работното си време, а за огромен брой търговци интернет сайтовете станаха единственото място за продажби.
Объркващата среда с високо ниво на несигурност, постоянните промени във външните условия и непрозрачността на причинно-следствените връзки наложиха необходимостта от нов начин на комуникация с клиентите, които трябваше да бъдат своевременно информирани за изменящите се условия.
Някои компании въведоха персонализирани системи за съобщения до потребителите в стремежа си да запазят клиентелата си и след пандемията. На база техния опит се очертаха три важни печеливши стратегии в кризата:
Направете достъпна информацията относно най-често задаваните въпроси
Актуалната информация е добре да бъде оповестена на началната страница на сайта и в профила на компанията в Google, както и да бъдат добавени автоматични гласови съобщения в кол центровете. Това е изключително полезна за потребителите услуга и практиката показа, че те високо я оценяват.
Уверете се, че онлайн поддръжката е винаги на разположение
Ако клиентите не намерят информация в интернет, те най-често се опитват да се обадят на представителите на компанията.
Тъй като телефонните разговори са по-скъпи, опитайте се да снижите разходите, като прехвърлите поддръжката под формата на съобщения и чатове. Това спестява време и на самите потребители. Според проучване на Deloitte Digital 59% от тях намират съобщенията за по-бърз и удобен начин за връзка с търговците отколкото телефонните обаждания.
Персонализирани оферти
Все повече потребители се решават да направят поръчки от марки, от които досега не са пазарували. За да разчитате на тяхната лоялност, е важно да общувате с уважение с клиентите, да реагирате бързо на запитванията им и да взимате предвид индивидуалните им нужди. Данните на KPMG показват, че персонализацията е най-важният показател за лоялността на клиентите в 19 от 27 анкетирани пазари.
Непрекъснато подобряване на комуникацията
При сегашното ниво на несигурност е невъзможно дейността да се планира в дългосрочен план. Затова поставяйте си краткосрочни цели и тествайте различни варианти. Ако сгрешите, честно си признайте това и започнете да изпробвате нов вариант. Ако той се окаже успешен, винаги има място за подобрение. Задължително поискайте обратна връзка от клиентите. Бъдете отзивчиви към променящите им се нужди и те ще се връщат отново при вас.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
