Учени откриха "ключ" за лечение на рак на белия дроб в древен вирус

Учени откриха "ключ" за лечение на рак на белия дроб в древен вирус Снимка: The Scientist

Който вече живее вътре в нас

Група изследователи от Института "Франсис Крик" откриха, че останки от древни вируси, открити в човешката ДНК, могат да помогнат в борбата с рака на белия дроб, съобщава Business Insider.

Съответната научна разработка е частично финансирана от Cancer Research UK. Оказва се, че тези вируси, наречени ендогенни ретровируси, са в латентно (спящо) състояние при повечето хора, но могат да бъдат активирани в раковите тъкани.

Изследвайки ракови тъкани на белите дроове при мишки и човешки тъкани, учените забелязват, че при активация тези клетки могат да предизвикат имунен отговор от В-клетките - бели кръвни клетки, които произвеждат антитела, противопоставящи се на болестите.

Когато древните ендогенни ретровируси се активират в раковите зони, телата ни създават биологичен отговор за борба с рака. Професор Джордж Касиотис, ръководител на Лабораторията по ретровирусна имунология в Крик, смята, че откритието приближава учените до създаването на по-ефективни методи за лечение на онкологията на белите дробове.

По данни на Американското дружество за борба с рака, даденият вид рак е вторият по разпространение вид при мъжете и жените в САЩ. Прогнозира се, че около 238 340 нови случая на това заболяване и 127 070 смъртни случая от него се регистрират само през 2023 година.