Кучетата и хората си приличат повече, отколкото може да се предполага

Кучетата и хората си приличат повече, отколкото може да се предполага Снимка: https://pixabay.com/

Кучетата регулират поведението си по същия начин, както и стопаните им

Изследване на австралийски учени показа, че кучетата регулират поведението си по същия начин, както хората.

В ново изследване, публикувано в списание Animal Cognition, учени от университета La Trobe са идентифицирали шест ключови маркера на изпълнителната функция при кучетата.

Оказало се, че много от тях се пресичат със структури, които са свързани с човешкото познание, включително способността да се следват инструкции, да се контролират физическите импулси и да се използва работна памет.

Кучетата регулират поведението си по същия начин като малките деца, въпреки че животните го изразяват по различен начин, казва Майк Форайта, водещ изследовател в университета La Trobe.

Домашното куче се научава да контролира импулсите си по същия начин, по който го прави едно дете; то потиска желанието да дъвче мебели или да лае посетителите, може да запомни дневния график и да прави това, което казва собственикът му “, обяснява ученият.

Форайта обяснява, че кучетата вероятно са развили тези човешки когнитивни структури в продължение на десетки хиляди години на опитомяване.

„След като са живели с хората през последните 30 000 години, кучетата са зависели от регулирането на поведението, подходящо за човешката среда, за собственото си оцеляване“, заключава ученият.

Така кучета, които нападали собствениците или крадели храна от чиниите им, можели да бъдат изгонени от къщата. Така с течение на времето те са развили когнитивни функции, за да си осигурят правото на храна и грижи.

Съавторът на изследването Тифани Хауъл каза, че проучването подчертава защо кучетата имат толкова специални отношения с хората.

Има други животни, които имат същото ниво на познание като кучетата, но те не регулират поведението си по начини, които са най-подходящи за живот с хората“, заключава ученият.

link.springer.com/article/10.1007/s10071-022-01629-1

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: