Заплахите на Mетавселената: „Телевизията ще умре заедно със своята аудитория“

Заплахите на Mетавселената: „Телевизията ще умре заедно със своята аудитория“ Снимка: https://pixabay.com/

Сред хората под 35-годишна възраст гледането на телевизия е намаляло наполовина през последната година и ще спадне рязко с развитието на метавселената

Телевизионните компании ще трябва радикално да се адаптират към бързо развиващия се свят на онлайн развлеченията, ако възнамеряват да оцелеят, предупреждават експерти.

Телевизионерите вече се опитват да настигнат интернет гигантите на игралната индустрия в борбата за вниманието на по-младата аудитория и съответно приходите от реклама.

Очертава се началото на така наречената „метавселена“, което е термин, който се отнася до система от интерактивни онлайн светове, игри и триизмерни места за срещи, които вече привличат милиони потребители.

Докато по-възрастните потребители на медии все още са обвързани с традиционната телевизия, тези под 35, които гледат телевизия са  намалели наполовина през последната година и ще паднат рязко с развитието на метавселената, според статистиката за пазарни проучвания.

„Младите хора са еволюирали от пасивни телевизионни зрители до активни геймъри и са се отдалечили от екрана (компютъра) в полза на смартфоните. Телевизионните канали ще умрат заедно с публиката си“, смята Фредерик Каваца, съосновател на френската компания, специализирана в дигиталната трансформация Sysk.


За да достигнат до младите хора, телевизионните компании ще трябва да се конкурират с игрални платформи като Roblox, Fortnite и Minecraft, които вече установяват доминираща позиция на пазара и се считат за предшественици на метавселената.

Половината от 9-12-годишните в Съединените щати използват Roblox поне веднъж седмично, платформа, където играят игри, слушат концерти или просто се забавляват с приятели, според Dubit, фирма за медийни изследвания.

Аудиториите могат да бъдат огромни: 33 милиона души са гледали   рапърат Lil Nas X  на Roblox 2020, три пъти повече от хората, които са го гледали по телевизията на   наградите Грами.

Телевизионните оператори трябва да изберат дали да останат на свиващия се традиционен телевизионен пазар или да започнат да представят лицата и марките си в платформите за метавселена, казва Матю Уорнефорд, съосновател на Dubita.

Телевизионните компании имат време да се адаптират, но са изправени пред голямо предизвикателство, защото в същото време трябва да отговарят на нуждите на възрастните хора, гледащи традиционна телевизия, хората на средна възраст се обръщат към стрийминг платформи, а младите хора жадуват за интерактивни и социални забавления.

Най-голямото предизвикателство обаче може да бъде финансово.

Телевизионните компании досега не са били засегнати от намаляващи  приходи от реклама поради технологичния напредък, какъвто е случаят с други традиционни медии като вестниците.

Това може да се промени "по-бързо, отколкото хората осъзнават", казва Уорнфорд.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: