Над 60% от възрастните намират успокоение от стреса сред природата

Над 60% от възрастните намират успокоение от стреса сред природата

® Photo by Callistus on Unsplash

Изследване, проведено от Фондацията за психично здраве, установи, че 62 на сто от възрастните във Великобритания са намерили облекчение от стреса от COVID-19, като се разхождат.


Почти половината от анкетираните смятат, че прекарването на време в зелени площи им е помогнало да се справят с нарастващата тревожност, свързана с пандемията. Дори изминатото разстояние да не е особено голямо и да ходят малко, излизането навън се отразява положително на психичното благополучие на хората.


Въпреки че науката тепърва ще открива защо природата е толкова терапевтична, изследванията подкрепят откритията на множество предишни проучвания, които показват връзка между достъпа до зелена площ и намаления риск от проблеми с психичното здраве.


Фондацията за психично здраве се обедини с WWF, за да подготви ръководство за психично здраве. Ръководството, озаглавено „Процъфтяване с природата“, изследва връзката между природния свят и нашето психично благополучие.


Ръководството разглежда как природата може да подпомогне психичното ни благополучие, но също така разглежда как можем да помогнем на природата в замяна. „Ползите често са свързани с това как нашите сетива ни свързват с околната среда - се казва в ръководството, - от формите в природата, които виждаме, до ароматите, които дърветата излъчват, и мекото очарование, което природата може да стимулира и което помага на ума ни да почива."


Не е задължително да бъде поход през пустинята. Двете организации насърчават хората да намерят почивка и уединение в достъпните за тях зелени площи. „За тези от вас, които мислят „нямам време да стигна до планините или големите грапави пейзажи“, разходката в градски парк, край канал или около местната гора може да бъде също толкова оживяваща“, казва британският телевизионен водещ Джулия Бредбъри в предговора към ръководството.


Процъфтяване с природата“ има сезонни предложения за дейности като отглеждане на собствена храна и правене на „зелени упражнения“, като каране на колело или разходка в зелено пространство. Наред с практическите препоръки, има и приземяващи техники, които помагат при стрес и тревожност, като ви насърчават да обърнете внимание на това, което можете да видите, чуете, усетите и вкусите.


Партньорството с WWF UK има перфектен смисъл за нас - казва д-р Антонис Кусулис, директор за Англия и Уелс от Фондация за психично здраве. - Тъй като контактът с природата е толкова важен за нашето благополучие, трябва да направим всичко възможно при планирането на жилищни и обществени пространства, така че всички да прекарват време в парк, градина, край езеро или други „зелени“ или „сини“ пространства.


Чрез нашето партньорство с WWF-UK ние също искаме да повишим информираността за щетите, които може да има за психичното ни здраве разрушаването на околната среда - добавя той. - Трябва да ценим природния свят и да осъзнаем, че процъфтяването на човека зависи от това.



Прочетете още за:
околна среда природа психично здраве

  0 
  0