„Икономика на влиянието“: социалните мрежи решават всичко
- Важно от "Икономика"
- Източник: euronews
- Автор:
Снимка: pixabay
Авторитетите от света на социалните мрежи правят революция в маркетинга и връзките с обществеността.
Днес те са неразделна част от стратегиите за рекламиране на различни марки. Навлязохме в ера на ново търговско влияние, където тон задават лидерите на мнения.
„Така нареченият маркетинг за влияние има по-голям обсег от традиционните си аналози. Да вземем за пример един телевизионен клип - казва Басам Асел от дубайската компания за подбор на инфлуенсъри* NINE71. - В същото време и звезда в социалните мрежи също може да напише публикация по темата. В този случай обхватът на аудиторията ще бъде същият като при телевизионната реклама, само че по-бързо и за много по-малко пари. Анализирайки показателя за степента на възвръщаемост на инвестициите, ние виждаме, че в сравнение с традиционните маркетингови стратегии, в социалните мрежи той е 11 пъти по-висок."
Очаква се международните брандове да похарчат близо 13,5 милиарда евро за кампании за влияние до края на 2022 г. Почти 80% от клиентите разчитат на Instagram.
Сред най-добрите авторитети в Instagram има хора с огромни аудитории, но специалистите се интересуват и от тези, които са с по-малка аудитория, но абонатите им са по-активни и последователни. В допълнение към такива големи имена като Ким Кардашиян, фирмите все повече търсят нишови профили - детски инфлуенсъри, микроинфлуенсъри и т.н.
Роман Фурел от The secret society Dubai казва: „Последните проучвания показват, че най-добрите резултати невинаги идват от лидери с най-голяма аудитория. Това е така, защото понякога ангажираността на техните абонати не е толкова висока, колкото в случая с по-малките лидери на мнения."
Дубай е най-важният международен център за влияние, средната възраст на населението е 33 години, младите хора активно са представени в социалните мрежи.
Проучванията показват: В ОАЕ мнението на инфлуенсърите води дотам, че 72% от анкетираните купуват споменатия продукт, почти толкова хора тестват препоръчана услуга, 57% тръгват по маршрут, споменат в социалните мрежи.
Вансан Рейнс от регионалното представителство на Bulgari уточнява: „Тази аудитория е много обвързана с технологиите, тя наистина е добре запозната с цифровите решения.
Естествено, нашите маркетингови и комуникационни кампании използват този потенциал в максимална степен. Лидерите на общественото мнение в социалните мрежи и особено в дигиталната екосистема осигуриха видимост на марката, което е много важно."
На какво обръщат внимание бизнесмените, когато подписват договор със звезда в социалните медии?
„Ние гледаме на съвместимостта на човека с марка, с нейната ДНК, това е изключително важен фактор - подчертава Рейнс. - При избора на партньор търсим баланс между аудиторията (гледаме потенциалния брой абонати), качеството на платформата, където работи лидерът на мнение, и неговите лични качества."
Самите инфлуенсъри също внимателно избират марката си.
Арабела Дахо казва: „Обикновено работя с марки, на които имам доверие. Когато доверието е установено, предпочитам дългосрочно сътрудничество. Работя само с компании, които харесвам, не мога да лъжа аудиторията."
Джес Харди уточнява: „Проверявам връзката на компанията с клиентите, като отчитам етиката на компанията, нейните принципи."
В ОАЕ сега на инфлуенсърите се издават лицензи. Какво се променя в случая?
„Това гарантира легитимността на нашата работа. Това е много позитивно решение за лидерите на общественото мнение в Дубай и по целия свят - твърди Харди. - Това от своя страна защитава потребителските интереси на абонатите."
Инфлуенсърите са креативност и публичност; през XXI век публикациите в социалните мрежи уверено изместват билбордове.
*Инфлуенсър маркетингът (на английски: influencer marketing) представлява форма на маркетинг, канал за популяризация и продажба, при която видими и въздействащи личности в социалните мрежи, т.нар. инфлуенсъри, привличат внимание към своя начин на живот, в частност към използваните от тях продукти и услуги на различни компании, като по този начин реализират канал за популяризация и продажба.
В модерния маркетинг свят инфлуенсърите рекламират продукти и услуги посредством постове в социалните мрежи.
„Така нареченият маркетинг за влияние има по-голям обсег от традиционните си аналози. Да вземем за пример един телевизионен клип - казва Басам Асел от дубайската компания за подбор на инфлуенсъри* NINE71. - В същото време и звезда в социалните мрежи също може да напише публикация по темата. В този случай обхватът на аудиторията ще бъде същият като при телевизионната реклама, само че по-бързо и за много по-малко пари. Анализирайки показателя за степента на възвръщаемост на инвестициите, ние виждаме, че в сравнение с традиционните маркетингови стратегии, в социалните мрежи той е 11 пъти по-висок."
Очаква се международните брандове да похарчат близо 13,5 милиарда евро за кампании за влияние до края на 2022 г. Почти 80% от клиентите разчитат на Instagram.
Сред най-добрите авторитети в Instagram има хора с огромни аудитории, но специалистите се интересуват и от тези, които са с по-малка аудитория, но абонатите им са по-активни и последователни. В допълнение към такива големи имена като Ким Кардашиян, фирмите все повече търсят нишови профили - детски инфлуенсъри, микроинфлуенсъри и т.н.
Роман Фурел от The secret society Dubai казва: „Последните проучвания показват, че най-добрите резултати невинаги идват от лидери с най-голяма аудитория. Това е така, защото понякога ангажираността на техните абонати не е толкова висока, колкото в случая с по-малките лидери на мнения."
Дубай е най-важният международен център за влияние, средната възраст на населението е 33 години, младите хора активно са представени в социалните мрежи.
Проучванията показват: В ОАЕ мнението на инфлуенсърите води дотам, че 72% от анкетираните купуват споменатия продукт, почти толкова хора тестват препоръчана услуга, 57% тръгват по маршрут, споменат в социалните мрежи.
Вансан Рейнс от регионалното представителство на Bulgari уточнява: „Тази аудитория е много обвързана с технологиите, тя наистина е добре запозната с цифровите решения.
Естествено, нашите маркетингови и комуникационни кампании използват този потенциал в максимална степен. Лидерите на общественото мнение в социалните мрежи и особено в дигиталната екосистема осигуриха видимост на марката, което е много важно."
На какво обръщат внимание бизнесмените, когато подписват договор със звезда в социалните медии?
„Ние гледаме на съвместимостта на човека с марка, с нейната ДНК, това е изключително важен фактор - подчертава Рейнс. - При избора на партньор търсим баланс между аудиторията (гледаме потенциалния брой абонати), качеството на платформата, където работи лидерът на мнение, и неговите лични качества."
Самите инфлуенсъри също внимателно избират марката си.
Арабела Дахо казва: „Обикновено работя с марки, на които имам доверие. Когато доверието е установено, предпочитам дългосрочно сътрудничество. Работя само с компании, които харесвам, не мога да лъжа аудиторията."
Джес Харди уточнява: „Проверявам връзката на компанията с клиентите, като отчитам етиката на компанията, нейните принципи."
В ОАЕ сега на инфлуенсърите се издават лицензи. Какво се променя в случая?
„Това гарантира легитимността на нашата работа. Това е много позитивно решение за лидерите на общественото мнение в Дубай и по целия свят - твърди Харди. - Това от своя страна защитава потребителските интереси на абонатите."
Инфлуенсърите са креативност и публичност; през XXI век публикациите в социалните мрежи уверено изместват билбордове.
*Инфлуенсър маркетингът (на английски: influencer marketing) представлява форма на маркетинг, канал за популяризация и продажба, при която видими и въздействащи личности в социалните мрежи, т.нар. инфлуенсъри, привличат внимание към своя начин на живот, в частност към използваните от тях продукти и услуги на различни компании, като по този начин реализират канал за популяризация и продажба.
В модерния маркетинг свят инфлуенсърите рекламират продукти и услуги посредством постове в социалните мрежи.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:
Япония ще започне да събира енергия от Космоса
Китай доминира в глобалната слънчева енергия
Дръзко убийство в центъра на Ню Йорк
Падна правителството на Франция
Ще изживее ли еврото отново силен декември
Добавянето на услуги с повишаване на цените от телеком е казус от потребителското право
Връчиха годишните награди за постижения в икономиката
Съдът за втори път спря рекордната заплата на Илон Мъск
Ще се възроди ли Jaguar като марка електромобили
КЕШ клуб
300
3 000
30 000