
„Икономика на влиянието“: социалните мрежи решават всичко
- Важно от "Икономика"
- Източник: euronews
- Автор:

Авторитетите от света на социалните мрежи правят революция в маркетинга и връзките с обществеността.
Днес те са неразделна част от стратегиите за рекламиране на различни марки. Навлязохме в ера на ново търговско влияние, където тон задават лидерите на мнения.
„Така нареченият маркетинг за влияние има по-голям обсег от традиционните си аналози. Да вземем за пример един телевизионен клип - казва Басам Асел от дубайската компания за подбор на инфлуенсъри* NINE71. - В същото време и звезда в социалните мрежи също може да напише публикация по темата. В този случай обхватът на аудиторията ще бъде същият като при телевизионната реклама, само че по-бързо и за много по-малко пари. Анализирайки показателя за степента на възвръщаемост на инвестициите, ние виждаме, че в сравнение с традиционните маркетингови стратегии, в социалните мрежи той е 11 пъти по-висок."
Очаква се международните брандове да похарчат близо 13,5 милиарда евро за кампании за влияние до края на 2022 г. Почти 80% от клиентите разчитат на Instagram.
Сред най-добрите авторитети в Instagram има хора с огромни аудитории, но специалистите се интересуват и от тези, които са с по-малка аудитория, но абонатите им са по-активни и последователни. В допълнение към такива големи имена като Ким Кардашиян, фирмите все повече търсят нишови профили - детски инфлуенсъри, микроинфлуенсъри и т.н.
Роман Фурел от The secret society Dubai казва: „Последните проучвания показват, че най-добрите резултати невинаги идват от лидери с най-голяма аудитория. Това е така, защото понякога ангажираността на техните абонати не е толкова висока, колкото в случая с по-малките лидери на мнения."
Дубай е най-важният международен център за влияние, средната възраст на населението е 33 години, младите хора активно са представени в социалните мрежи.
Проучванията показват: В ОАЕ мнението на инфлуенсърите води дотам, че 72% от анкетираните купуват споменатия продукт, почти толкова хора тестват препоръчана услуга, 57% тръгват по маршрут, споменат в социалните мрежи.
Вансан Рейнс от регионалното представителство на Bulgari уточнява: „Тази аудитория е много обвързана с технологиите, тя наистина е добре запозната с цифровите решения.
Естествено, нашите маркетингови и комуникационни кампании използват този потенциал в максимална степен. Лидерите на общественото мнение в социалните мрежи и особено в дигиталната екосистема осигуриха видимост на марката, което е много важно."
На какво обръщат внимание бизнесмените, когато подписват договор със звезда в социалните медии?
„Ние гледаме на съвместимостта на човека с марка, с нейната ДНК, това е изключително важен фактор - подчертава Рейнс. - При избора на партньор търсим баланс между аудиторията (гледаме потенциалния брой абонати), качеството на платформата, където работи лидерът на мнение, и неговите лични качества."
Самите инфлуенсъри също внимателно избират марката си.
Арабела Дахо казва: „Обикновено работя с марки, на които имам доверие. Когато доверието е установено, предпочитам дългосрочно сътрудничество. Работя само с компании, които харесвам, не мога да лъжа аудиторията."
Джес Харди уточнява: „Проверявам връзката на компанията с клиентите, като отчитам етиката на компанията, нейните принципи."
В ОАЕ сега на инфлуенсърите се издават лицензи. Какво се променя в случая?
„Това гарантира легитимността на нашата работа. Това е много позитивно решение за лидерите на общественото мнение в Дубай и по целия свят - твърди Харди. - Това от своя страна защитава потребителските интереси на абонатите."
Инфлуенсърите са креативност и публичност; през XXI век публикациите в социалните мрежи уверено изместват билбордове.
*Инфлуенсър маркетингът (на английски: influencer marketing) представлява форма на маркетинг, канал за популяризация и продажба, при която видими и въздействащи личности в социалните мрежи, т.нар. инфлуенсъри, привличат внимание към своя начин на живот, в частност към използваните от тях продукти и услуги на различни компании, като по този начин реализират канал за популяризация и продажба.
В модерния маркетинг свят инфлуенсърите рекламират продукти и услуги посредством постове в социалните мрежи.
„Така нареченият маркетинг за влияние има по-голям обсег от традиционните си аналози. Да вземем за пример един телевизионен клип - казва Басам Асел от дубайската компания за подбор на инфлуенсъри* NINE71. - В същото време и звезда в социалните мрежи също може да напише публикация по темата. В този случай обхватът на аудиторията ще бъде същият като при телевизионната реклама, само че по-бързо и за много по-малко пари. Анализирайки показателя за степента на възвръщаемост на инвестициите, ние виждаме, че в сравнение с традиционните маркетингови стратегии, в социалните мрежи той е 11 пъти по-висок."
Очаква се международните брандове да похарчат близо 13,5 милиарда евро за кампании за влияние до края на 2022 г. Почти 80% от клиентите разчитат на Instagram.
Сред най-добрите авторитети в Instagram има хора с огромни аудитории, но специалистите се интересуват и от тези, които са с по-малка аудитория, но абонатите им са по-активни и последователни. В допълнение към такива големи имена като Ким Кардашиян, фирмите все повече търсят нишови профили - детски инфлуенсъри, микроинфлуенсъри и т.н.
Роман Фурел от The secret society Dubai казва: „Последните проучвания показват, че най-добрите резултати невинаги идват от лидери с най-голяма аудитория. Това е така, защото понякога ангажираността на техните абонати не е толкова висока, колкото в случая с по-малките лидери на мнения."
Дубай е най-важният международен център за влияние, средната възраст на населението е 33 години, младите хора активно са представени в социалните мрежи.
Проучванията показват: В ОАЕ мнението на инфлуенсърите води дотам, че 72% от анкетираните купуват споменатия продукт, почти толкова хора тестват препоръчана услуга, 57% тръгват по маршрут, споменат в социалните мрежи.
Вансан Рейнс от регионалното представителство на Bulgari уточнява: „Тази аудитория е много обвързана с технологиите, тя наистина е добре запозната с цифровите решения.
Естествено, нашите маркетингови и комуникационни кампании използват този потенциал в максимална степен. Лидерите на общественото мнение в социалните мрежи и особено в дигиталната екосистема осигуриха видимост на марката, което е много важно."
На какво обръщат внимание бизнесмените, когато подписват договор със звезда в социалните медии?
„Ние гледаме на съвместимостта на човека с марка, с нейната ДНК, това е изключително важен фактор - подчертава Рейнс. - При избора на партньор търсим баланс между аудиторията (гледаме потенциалния брой абонати), качеството на платформата, където работи лидерът на мнение, и неговите лични качества."
Самите инфлуенсъри също внимателно избират марката си.
Арабела Дахо казва: „Обикновено работя с марки, на които имам доверие. Когато доверието е установено, предпочитам дългосрочно сътрудничество. Работя само с компании, които харесвам, не мога да лъжа аудиторията."
Джес Харди уточнява: „Проверявам връзката на компанията с клиентите, като отчитам етиката на компанията, нейните принципи."
В ОАЕ сега на инфлуенсърите се издават лицензи. Какво се променя в случая?
„Това гарантира легитимността на нашата работа. Това е много позитивно решение за лидерите на общественото мнение в Дубай и по целия свят - твърди Харди. - Това от своя страна защитава потребителските интереси на абонатите."
Инфлуенсърите са креативност и публичност; през XXI век публикациите в социалните мрежи уверено изместват билбордове.
*Инфлуенсър маркетингът (на английски: influencer marketing) представлява форма на маркетинг, канал за популяризация и продажба, при която видими и въздействащи личности в социалните мрежи, т.нар. инфлуенсъри, привличат внимание към своя начин на живот, в частност към използваните от тях продукти и услуги на различни компании, като по този начин реализират канал за популяризация и продажба.
В модерния маркетинг свят инфлуенсърите рекламират продукти и услуги посредством постове в социалните мрежи.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите

Атака с камион остави единадесет жертви и много ранени във Ванкувър, Канада (обновена)
Най-четено от Важно от "Икономика"
КЕШ клуб
300
3 000
30 000