Meta ще плати € 479 милиона обезщетение на испански дигитални медии
- Актуално
- Текст:
Снимка: unn.ua
Конкретните нарушения са използване на лични данни за разработване на рекламни профили като таргет-група за т. нар. „поведенческа реклама” във Facebook и Instagram, пише Reuters. Според съда, обработвайки незаконно данните на испанските си потребители, двете социални платформи са се възползвали от „значително конкурентно предимство“ на испанския пазар на онлайн рекламата.
Вчера испанският премиер Педро Санчес обяви, че комисия на долната камара на испанския парламент ще разследва и евентуални нарушения на поверителността на испанските потребители на Facebook и Instagram.
Делото срещу платформите на Meta е заведено от 80 издателски организации, т.е., почти всички членове на AMI – испанският съюз на дигиталните медии, който представлява близо 90 издатели. Сред ищците са и големите испански медийни групи Prisa (издадетел на El País), Vocento (ABC), Unidad Editorial (El Mundo, Marca) и други.
Обвинията се отнасят за периода от 25 май 2018 г. до 31 юли 2023 г. и включват нелоялна конкуренция и „систематично и широко разпространено неспазване“ на Общия регламент на ЕС за защита на данните (GDPR).
Издателите твърдят, че платформите на Meta са използвали тази лична информация, за целенасочена реклама, без надлежното съгласие на испанските потребители. Нещо повече - Facebook и Instagram многократно са пренебрегвали изискването да създават рекламни профили на потребителите си само след като получат изричното им съгласие.
Според ищците, тази практика е позволила на Meta да предлага рекламно пространство чрез „незаконно получено конкурентно предимство“, като по този начин косвено е било застрашено оцеляването на испанските медии.
Още по темата във
facebook