Инфлуенсър с нарушение на рекламната политика на Обединеното кралство

Инфлуенсър с нарушение на рекламната политика на Обединеното кралство

Инфлуенсър стана първият човек, който получи забележка от рекламния надзор на Обединеното кралство заради публикация в TikTok, пише BBC.


Решението се съсредоточи върху видео, публикувано от Емили Канам. В него тя популяризира марката за продукти за коса GHD. Регулаторът заяви, че постът е трябвало да съдържа #ad или подобен етикет.


Досега регулаторът се фокусираше върху Facebook, Instagram, Snapchat и YouTube, както и
традиционните медии.


„Това може да е първото ни решение за публикация в TikTok, но брандовете, рекламодателите и инфлуенсърите трябва да са напълно наясно, че рекламните правила се отнасят за тях и в социалните медии“, каза говорител на Органа за рекламни стандарти (ASA) пред BBC.


„Нашите правила поставят акцент върху защитата на децата и когато аудитория/последователи на даден инфлуенсър или знаменитост са предимно млади хора, трябва да се обърне особено внимание, за да не бъдат подведени."


Г-жа Канам има близо 700 000 последователи в платформата за споделяне на видео на TikTok. Профилирана е и от няколко вестника и списания както заради маркетинговите си умения, така и заради връзката си с член на групата Busted Джеймс Борн.


Публикацията на г-жа Канам е от 14 юни. Тя съдържа надпис, според който потребителите могат да получат отстъпка за стоките на GHD, ако въведат името й като промоционален код на уебсайта.


По това време 23-годишната лондончанка има договор с компанията, който изисква тя да
публикува видеоклипове за компанията в редица социални медии, включително TikTok.


GHD заяви, че тази конкретна публикация е създадена без надзор или одобрение. Агентът на г-жа Канам добави, че инфлуенсърът не е платен или не е получил комисиона за популяризиране на кода в този случай.


Въпреки това ASA заяви, че тъй като клипът съдържа същия код, за който бива платено на г-жа Канам да популяризира по това време другаде и също така е „свързан със споразумението“, което тя е подписала с фирмата, той трябва да бъде етикетиран.


Оттогава г-жа Канам изтри видеоклипа, но от ASA е инструктирана да гарантира, че нейните бъдещи публикации ще съдържат рекламен идентификатор „на ясно и видно място“.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: