НАСА показа снимки на странни сини дюни на Марс

НАСА показа снимки на странни сини дюни на Марс Снимка: NASA

Американската космическа агенция публикува поразителни снимки от повърхността на Червената планета. Какво представляват обаче впечатляващите сини участъци, които се виждат на тях?

Американската космическа агенция разкри на сайта си преди броени дни изображения от северната част на планетата

Те показват дюни с оранжеви нюанси, но по-изненадващ е огромен по размери син масив, който предизвика много въпроси.

Всъщност оказва се, че след като е направена, снимката е била ретуширана. От НАСА са оцветили в синьо тази зона, за да акцентират на температурните разлики на Марс. По този начин показаните в син цвят дюни дават възможност да се визуализират най-студените сектори на Червената планета.

И все пак изображението, публикувано от Американската космическа агенция на 8 април, е уникално по рода си. То всъщност е компилация от няколко снимки, заснети между 2002 и 2004 г. от космическата сонда Марс Одисий. Чрез тях НАСА отбеляза двадесетгодишнината от изстрелването на сондата на 7 април 2001 г. Това е „най-старият космически кораб все още в орбита около Червената планета”, се казва в съобщението на агенцията.

Марс Одисий вече е изпратил повече от един милион изображения на Марс, което ще позволи на учените да разберат къде са ледените резерви на планетата. И също така да се картографират областите, които са най-подходящи за кацането на космически кораби. С камерата THEMIS са заснети уникални гледки и към двете луни на Марс – Фобос и Деймос. Както и при марсианската повърхност, изучаването на термофизиката на всяка от луните ще даде възможност на учените да определят свойствата на материалите, които се срещат на тях. Наред с това ще позволи и да се надникне в миналото им – дали луните са били някога астероиди или парчета от Марс, откъснати от планетата в резултат от някакво древно въздействие.