Как да се предпазим от най-новите фишинг атаки в интернет

Как да се предпазим от най-новите фишинг атаки в интернет Снимка: pixabay.com

Интернет платформа предупреждава за нов тип измами поради нарастващия интерес на потребителите към онлайн търговията

Пандемията увеличи значително броя на онлайн транзакциите и измамниците се възползват в пълна степен от нарастващия интерес на хората към интернет покупки. Подозрителни имейли изпълват пощенските кутии всеки ден, търсейки нови жертви, а нападателите непрекъснато работят, за да изглеждат възможно най-достоверни, като премахват граматическите грешки и показват логата на известни компании. В този контекст се препоръчва да се обръща повече внимание на уебсайтове, които изискват банкова информация, предупреждават от търговската платформа OLX. Експертите препоръчват на потребителите да бъдат особено бдителни при различни опити за атаки на банковата им информация и личните им данни. 

Какво представлява явлението „фишинг“

Това е една от най-честите форми на измама в онлайн среда, която в последните месеци на 2020 г. бележи ръст и на българския пазар. „Фишинг“ се превежда като „онлайн риболов на данни“, защото включва предоставяне на стръв за получаване на пароли и достъп до лична информация или дори данни от карти, за да се откраднат определени суми. Потребителите биват примамвани и убеждавани да оставят личните си банкови данни. 

Как бихте могли да се предпазите от опити за измами 

Последните най-чести опити за измами можете да разпознаете по това, че организаторите се опитват да „изнесат“ разговора с продавача извън официалния канал за съобщения в търговските платформи. В момента, в който потенциален купувач ви насочи към друг канал на комуникация (SMS или друго приложение за съобщения), то това със сигурност е предупредителен сигнал за нередност. „Съветваме потребителите да бъдат много внимателни къде оставят банковите си данни и винаги да поддържат разговора на лични съобщения в платформата, за да можем да им помогнем в случай на измама“, апелират от платформата. 

Препоръчителни методи за защита на потребителите

  • Запазете данните за банковата си карта за себе си. Избягвайте всякакво авансово плащане, независимо от претекста, и не публикувайте данните за вашата карта на различни, непроверени сайтове.
  • Погледнете внимателно всяка връзка, на която сте помолени да кликнете, особено ако я получите чрез SMS или други съобщения.
  • Поддържайте разговора само в официалните съобщения на реномирани сайтове за продажба.
  • Когато продавачът изнесе разговора на друга платформа за съобщения, сайтовете за продажба вече нямат контрол и не могат да защитават своите потребители. Ако купувач ви пише в друг канал, че е извършил определено плащане и ви помоли да кликнете върху връзка, за да видите доказателството, можете да сте сигурни, че това е измама.
  • Доверете се на инстинкта си, ако съобщението предизвиква подозрение. Текст, написан с много граматически грешки и/или с предупредителен тон, който ви моли да вземете незабавно решение, трябва да бъде третиран с най-голяма предпазливост и внимателно проверен.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: