Туристическите агенции се адаптират според капризите на пандемията

Туристическите агенции се адаптират според капризите на пандемията Снимка: pixabay

Изправени пред предизвикателствата на нарастващите ограничения заради пандемията, туристическите агенции трябва да проявяват все повече креативност, за да се задържат на повърхността.

В сегашната обстановка е трудно да се осъществят така популярните само допреди година екскурзии до световни забележителности като парижкия Лувър, древна Петра или романтична Венеция, които до неотдавна бяха масово посещавани. Приспособявайки се към новите условия, туристическите агенции като че ли имат две основни опции, за да оцелеят в новите условия – да се преориентират към по-слабо познати дестинации, често на местно, национално ниво и да се фокусират още повече в предоставянето на полезна информация и изготвяне на индивидуални програми.

В сегашната постоянно променяща се ситуация, с непрестанното въвеждане на нови разпоредби,  планирането и организирането на почивки се усложнява и отнема повече време. Условията се менят изключително бързо, понякога в рамките на дни. Нарастват и опасенията на туристите по отношение на застраховките и възможностите за анулиране на пътуванията. Някои държави изискват представяне на отрицателен тест за коронавирус, други – карантина за определен брой дни след пристигането. 

Очевидно в тази обстановка ролята на туристическия агент нараства, тъй като той е в състояние своевременно да предостави така нужната консултация по отношение на най-актуалните мерки и изисквания в тази динамична среда. Затова и в настоящия момент именно акцентът върху предоставянето на информация е един от начините за оцеляване на туристическите агенции. Много от тях се опитват да поддържат връзка с потенциални клиенти, които все още не са готови да вземат решение за пътуване, като публикуват бюлетини с надеждата, че търсенето ще се възстанови, щом ограниченията бъдат отслабени поне малко .

Друга възможност пред туристическите агенции, към която много от тях вече се насочват, са по-отдалечените и непознати, по-слабо посещавани места, където клиентите могат да избегнат контактите с голям брой хора. В тази връзка от началото на пандемията има засилен интерес от страна на клиентите към места за настаняване от типа на къщи или частни вили, където е възможно по-голямо уединение.

Така или иначе, в сегашната ситуация гъвкавостта, изобретателността и нестандартните решения, различни от масовия продукт, изглеждат добро решение за бранша.

 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: