
Ренесансът на нощните влакови маршрути из Европа
- Транспорт и комуникации
- Текст:

Инвестицията от 500 милиона евро, обявена от държавните железници на Германия, Австрия, Франция и Швейцария, става факт една година, след като германското правителство обяви, че железниците ще имат решаваща роля за намаляването на въглеродните емисии от самолетните пътувания, съобщава Reuters.
Нощните влакове все още се използват широко в Източна Европа по маршрути като Санкт Петербург–Москва, но в Западна Европа в продължение на десетилетия те са неатрактивни и в пълен застой.
Предвидените нови маршрути ще се експлоатират от австрийската OeBB, която ще разполага с 20 нови влака. От декември следващата година спалните вагони ще се движат от Виена до Париж през Мюнхен и от Цюрих до Амстердам през Кьолн и ще превозват до 1,4 милиона пътници всяка година.
След две години ще бъдат добавени и нощните линии от Берлин до Брюксел и Париж и от Цюрих до Барселона.
Германският министър на транспорта Андреас Шайер коментира, че този вид пътувания ще имат благоприятно въздействие върху климата и околната среда, посочва още Reuters. А австрийският министър по климата Леоноре Гюслер от своя страна ги нарича „бъдещето на климатичната мобилност в Европа“,
Очаква се скоро да бъдат изнесени повече подробности за проекта.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Авангардно лечение върна зрението на мъж с генетично прогресивно ослепяване

Тръмп обяви въвеждането на 25% мито на вноса спрямо Индия

Жителите на ЕС внезапно започнаха да губят интерес към електромобилите

Какви са цените на хранителните стоки в европейските градове

Полша все по-често e обект на руски хибридни атаки

Европейско разследване: опасни играчки, козметика и аксесоари от Temu

Зеленски повиши пределната възраст за наемна служба във Въоръжените сили на Украйна

Премиерът на Полша донесе на заседание на правителството бойни части от дронове
