Продажбите на H&M бележат малко по-малък от очаквания спад

Продажбите на H&M бележат малко по-малък от очаквания спад Снимка: https://pixabay.com/

Продажбите през тримесечието, приключило на 30 ноември, падат до 52,54 млрд. шведски крони (6,25 млрд. долара).

Hennes&Mauritz заяви във вторник, че продажбите на компанията през фискалното четвърто тримесечие са спаднали с 15% на годишна база. Това бележи малко по-малък от очаквания спад, тъй като силното възстановяване през третото тримесечие продължава през по-голямата част от четвъртото тримесечие, пише MarketWatch.

Продажбите през тримесечието, приключило на 30 ноември, падат до 52,54 млрд. шведски крони (6,25 млрд. долара) въпреки прогнозата на анализаторите, участващи в проучване на FactSet, които очакват 52,14 млрд. шведски крони. Книжата на H&M понижиха стойността си с 3,2%.

За цялата фискална година H&M заявява, че продажбите, превърнати в шведски крони, са спаднали с 20% до 187,03 млрд. шведски крони за годината и са намалели с 18% в местните валути. 

H&M заявява, че годината започва силно за компанията, докато първата вълна на Covid-19 не оказва влияние върху нейния бизнес. Масовите социални ограничения, включващи временното затваряне на магазините, и големият спад на клиентските посещения във физическите магазини, водят до значително по-малко продажби, особено през второто тримесечие. 

Силното възстановяване през третото тримесечие продължава през по-голямата част от четвъртото тримесечие, като продажбите между 1 септември и 21 октомври намаляват с 3% в местните валути в сравнение със същия период през миналата година. 

Между 22 октомври и 30 ноември продажбите са намалели с 22% в сравнение със съответния период през миналата година, тъй като възстановяването претърпява ново забавяне в резултат на нов скок на случаите на коронавирус, добавя H&M. 

Целогодишният доклад ще бъде публикуван на 29 януари.