Конгресният туризъм се нуждае от дългосрочна държавна подкрепа

Конгресният туризъм се нуждае от дългосрочна държавна подкрепа Снимка: Unsplash

Събитийният бизнес е изключително тежко засегнат от COVID кризата, както и цялата индустрия, свързана с него.

Усилията, за да се спечели едно голямо събитие, се равняват на тези, които са нужни, за да се спечели домакинство на Олимпиада. Ползите за икономиката са съпоставими с тези от олимпийски игри. Това каза доц. д-р Румен Драганов (Български туристически съюз), на пресконфенерция след учредяването на Българска конфедерация на туристическия бизнес.

"При подготовката на мащабни събития трябва да имаме подкрепата на всички институции: Президент, Министерски съвет, кметове на общини. Само така можем да посрещаме и обслужваме големи конгресни мероприятия. Това не може да стане само със силите на Националния дворец на културата или която и да било друга конгресна институция.", допълни Драганов.

"Някой трябва да осигури билетите първа класа за членовете на бордовете на тези конгреси и конференции. Някой трябва да осигури хотелите, хранененето, лимузините. Държавата трябва да гарантира с имиджа си, че всичко това ще се случи.", обясни експертът. "Конгресният туризъм се нуждае от подкрепата на правителството в дългосрочен план."

"Времето за организация на едно събитие от момента на привличане на интереса на клиента, до създаването на възможност и условия то да се проведе, отнема меджду 2 и 3 години. Искаме да сме сигурни, че когато отмине пандемията, ще има бизнес за компаниите, които представляваме.", заяви Теодора Жилкова, Българско конгресно бюро.

"Конгресният бизнес е изключително тежко засегнат, както и цялата индустрия, свързана с него.", каза от своя страна Борислав Велков (Национален дворец на културата). Той подчерта значимостта на конгресния туризъм за българската икономика, като заяви, че само в организацията на едно единствено събитие участват между 10 и 15 компании, доставчици на различни услуги. "В момента те също са лишени от възможността да работят."