
Дългата битка на Facebook с дезинформацията
- Технологии
- Източник: ap.com
- Автор:

Facebook е изправен пред най-трудното си предизвикателство досега: избори, усложнени от пандемия, дълбоко разделена нация, привлечена от конспиративни теории и алтернативни версии на реалността.
Ето някои от най-големите й стъпки и грешки, предприети в борбата срещу дезинформацията от 2016 г. насам:
10 ноември 2016 г.: Дни след избора на президента Доналд Тръмп, изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг нарича идеята, че „фалшивите новини“ във Facebook са повлияли на изборите, „доста луда идея“.
Декември 2016 г.: Facebook казва, че ще направи проверки на факти на трети страни за борба с дезинформацията.
27 април 2017 г.: Facebook публично признава, че правителствата или други злонамерени недържавни участници използват неговата социална мрежа, за да влияят на националните избори, в съответствие с констатациите на правителството на САЩ за намеса на Русия.
Октомври 2017 г.: Facebook казва, че реклами, свързани с руска интернет агенция, са били виждани от около 10 милиона души преди и след изборите през 2016 г.
Ноември 2017 г.: Преди изслушвания в Конгреса относно намесата в изборите Facebook изчислява, че руските реклами, подхранващи политическото разделение, потенциално достигат до 126 милиона потребители.
4 януари 2018 г.: Зукърбърг декларира, че решението му за 2018 г. е да „поправи“ Facebook.
Март 2018 г.: Нарастват доказателствата, че кампаниите във Facebook са били използвани за насочване на Великобритания към Brexit.
Април 2018 г.: Зукърбърг дава показания пред Конгреса и се извинява за грешките на компанията, както и за фалшиви новини, реч на омразата, липса на поверителност на данните и чужда намеса в изборите през 2016 г. на неговата платформа.
Май 2018 г.: Демократите от комисията по разузнаване на Камарата на парламента пускат повече от 3500 реклами във Facebook, създадени или популяризирани от руска интернет агенция преди и след изборите през 2016 г.
Юли 2018 г.: Британските законодатели призовават за по-голям надзор над Facebook и други платформи.
Юли 2018 г.: След като Facebook предупреждава за нарастващи разходи, отчасти засилващи сигурността, и наемане на повече модератори, цената на акциите й претърпява най-лошия спад в историята си. Акциите й се възстановяват едва през януари 2020 г.
5 септември 2018 г.: Ръководителите на Facebook и Twitter обещават пред Конгреса да се защитят срещу чуждо проникване.
Октомври 2018 г.: Facebook кани пресата да обиколи новосъздадената „военна стая“ за борба с дезинформацията, свързана с избори, в това, което до голяма степен се разглежда като ход за връзки с обществеността.
Октомври-ноември 2018 г.: Преди междинните избори в САЩ през 2018 г. Facebook премахва стотици акаунти, страници и групи за предполагаеми връзки към намеса в чуждестранни избори.
18 февруари 2019 г.: В остър доклад британските законодатели призовават за задължителен етичен кодекс и независими надзорници за платформите за социални медии, като конкретно призовават Facebook за технически дизайн, който изглежда „крие знания и отговорност за конкретни решения“.
Май 2019 г.: Facebook отказва да премахне видео, манипулирано, за да покаже, че председателят на камарата Нанси Пелоси имитира думите си. Измененият клип се споделя милиони пъти.
Октомври 2019 г.: Facebook представя нови системи за сигурност, предназначени да предотвратят чужда намеса в изборите.
Ноември 2019 г.: Facebook отваря нова „военна стая“ за дезинформация преди изборите във Великобритания.
Май-юни 2020 г.: Facebook отказва да премахне публикации на Тръмп, които предполагат, че протестиращи в Минеаполис могат да бъдат разстреляни. Зукърбърг защитава решението си в публикация във Facebook. Facebook също отказва да предприеме действия по две публикации на Тръмп, разпространяващи дезинформация относно гласуването по пощата. Някои служители на Facebook подават оставки в знак на протест.
Юни 2020 г.: Facebook казва, че ще добави етикети към всички публикации за гласуване, които насочват потребителите към достоверна информация от държавни и местни служители на избори. Това включва постове от президента.
8 юли 2020 г.: Полунезависим одит на гражданските права критикува „досадни и сърцераздирателни решения“ на Facebook по отношение на гражданските права и дезинформацията на изборите, включително туитовете на Тръмп относно гласуването по пощата.
Август 2020 г.: След години на практически подход, Facebook ограничава конспиративното движение QAnon, но не го забранява направо.
3 септември 2020 г.: Facebook ограничава политическите реклами, макар и само за седем дни преди изборите в САЩ.
6 октомври 2020 г.: Facebook забранява всички групи, които поддържат QAnon.
7 октомври 2020 г.: Facebook допълнително ограничава политическите реклами, подготвя повече етикети за кандидат-публикации, които преждевременно обявяват победа или оспорват официални резултати, и забранява използването на „милитаризиран език“ във връзка с призиви за наблюдение на анкети.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
