Блокирането заради COVID-19 може да забави икономическото развитие за 40 години

Блокирането заради COVID-19 може да забави икономическото развитие за 40 години Снимка: https://pixabay.com/

Въздействието на затварянето на училища по време на пандемията от COVID-19 има отрицателно въздействие върху перспективите за глобален икономически растеж за четири десетилетия напред

Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) направи тази мрачна прогноза във февруарския си междинен икономически доклад за 2024 г., Укрепване на основите за растеж.

Той разглежда глобалните икономически перспективи и прогнозите за инфлацията за 2024 г., както и настоящите геополитически рискове като прекъсвания на търговията поради конфликта в Червено море.

Въздействието на блокирането върху образованието на децата може да забави икономическия растеж

Между 2018 г. и 2022 г., когато започна пандемията, имаше безпрецедентен спад в резултатите от тестовете по математика и четене сред 15-годишните, констатира докладът, позовавайки се на глобалния доклад на ОИСР за международна оценка на учениците (PISA) за 2023 г.

Организацията изчислява, че спадът на това ниво може да има косвен ефект върху глобалната производителност, разпространението на знания и иновациите за 30 до 40 години, тъй като по-ниските резултати от тестовете биха повлияли на оценките в гимназията и в крайна сметка на колежа и възможностите за бъдеща работа.

    Много от нас знаеха какво ще се случи. Това, което се случи с децата беше катастрофа.

Дънкан Смит
Член на британския парламент от Консервативната партия

Според авторите на доклада тези цифри се дължат до голяма степен на факта, че някои училища и курсове са възприели онлайн обучението по време на пандемията, а децата от семейства в по-неравностойно положение не са успели да се възползват от предимствата му, както направиха поради липса на ресурси други ученици.

Сред недостатъците на тази форма на обучение за тях е липсата на достъп до интернет или компютри, класни стаи и подкрепа от учители и връстници. Тъй като затварянето на училища продължи с години в някои страни, психичното здраве на някои ученици беше засегнато, което се отрази и на техния академичен живот.

Британският депутат от Консервативната партия Дънкан Смит наскоро призна: „Много от нас знаеха какво ще се случи. Беше катастрофа за децата.“

Реформата в образованието – пътят към успеха

Резултатите от теста обаче разкриха и редица ключови недостатъци в няколко образователни системи, съществували много преди пандемията, и ясно посочиха необходимостта от промяна.

По-специално необходимостта от повишаване на изискванията за квалификация на учителите, както и от подобряване на качеството на преподаване. Според авторите на доклада трябва да се даде повече подкрепа на училищата и децата в неравностойно положение, като им се предоставят по-добри и по-ефективни ресурси.

Със съкращения от Euronews

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: