Учени твърдят, че са открили доказателства за лабораторния произход на коронавируса Снимка: n-tv.de

Германският учен Брутел: коронавирусът е 99,9% разработен в лаборатория

Коронавирусът на 99,9% е разработен в лаборатория. Това заяви в разговор с телевизионния канал Ntv германският учен Валентин  Брутел. Той също така съобщи, че заедно с колегите си е открил потвърждение за изкуственото създаване на вируса

По данни на СМИ още през лятото на 2021 г. той е забелязал първите аномалии в генома на SARS-CoV-2  и оттогава ги изучава заедно с други изследователи.

"В съчетание с други молекулярни признаци, нашите резултати показват, че този вирус е 99,9% изкуствен, вероятно той е изменено копие на естествения вирус", отбелязва Бруттел.

Той добавя, че учените са открили в генома на SARS-CoV-2 "пръстови отпечатъци" за целенасочени манипулации, които са били във вид на повтарящ се модел.

Според експерта лабораториите, които създават синтетични вируси, първо разработват геном от отделните блокове на ДНК, поради което регулярно използваните части образуват "рисунък".

Изследователите анализират компонентите на популярните вируси, създадени от човека и тези, които са възникнали по естествен път.

Специалистите установяват, че блоковете на ДНК в последния тип са разпределени на случаен принцип. Вероятността еволюцията да е направила такива модели произволно е изключително малка, уверени са учените.

Заключенията на изследователите към момента не са получили други потвърждения.